Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Konto som saknas i balansräkningsmallen? - Bokslut

Jag har i år bytt från K3 till K2, eftersom avskrivningen immateriella anläggningstillgångar är klar. Som varning får jag upp att konto 1010 och 1019 saknas i balans-och resultaträkningsmallen. Hur gör jag?
2 SVAR 2
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

Du behöver lägga till dessa konton under en rubrik i din balansräkning då de uppenbarligen har saldon. Gå in under Arbeta med - Start - Balansräkningsmall, längst ner på sidan ganska långt till vänster kan du välja Urval: Alla eller Endast använda, bocka i Alla. Då kommer alla underrubriker att visas oavsett om de har saldon eller ej. Nu ska du leta upp den rubrik det passar att placera dessa konton i. Väljer du till exempel att placera dem under Immateriella anläggningstillgångar måste du även välja en av underrubrikerna "Koncessioner, patent, licenser, varumärken samt liknande rättigheter", Hyresrätter och liknande rättigheter", "Goodwill" eller "Förskott avseende immateriella anläggningstillgångar". Du kan alltså inte placera dem direkt under huvudrubriken Immateriella anläggningstillgångar.

Det du sedan gör är att du markerar en av ovan underrubriker (om det är där de ska placeras), högerklickar och väljer Egenskaper rad. Lägg sedan till kontot/kontona i rutan för baskonto och klicka på OK.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Tack!