Fd medlem
Inte tillämpbar
2018-07-31
00:28
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
2018-07-31
00:28
Problem med SRU-filer - Skatt/Skatt Proffs
Hej!
Jag har registrerat en deklaration för en ideell förening i Visma skatt 2017/2018, men kan inte skapa SRU-filer. Jag får meddelandet:
"Funktionen för att skapa och exporter SRU-filer för beskattningsperiod 4 kommer i senare version då Skatteverket fastställt den tekniska beskrivningen".
Har lite panik då filerna ska skickas in senast den 1 augusti.
Vad gör jag för fel?
Vänliga hälsningar
Marie
Jag har registrerat en deklaration för en ideell förening i Visma skatt 2017/2018, men kan inte skapa SRU-filer. Jag får meddelandet:
"Funktionen för att skapa och exporter SRU-filer för beskattningsperiod 4 kommer i senare version då Skatteverket fastställt den tekniska beskrivningen".
Har lite panik då filerna ska skickas in senast den 1 augusti.
Vad gör jag för fel?
Vänliga hälsningar
Marie
Etiketter:
- Välj din produkt:
-
Skatt
Svara
3 SVAR 3
2018-07-31
07:00
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
2018-07-31
07:00
Har du senaste versionen installerad?

Fd medlem
Inte tillämpbar
2018-07-31
07:08
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
2018-07-31
07:08
Hej Marie L!
För att kunna skapa SRU-filer för period 4 beskattningsår 2017 så behöver du arbeta i version 2017.21. Du hittar den för nedladdning här.
// Sabina
För att kunna skapa SRU-filer för period 4 beskattningsår 2017 så behöver du arbeta i version 2017.21. Du hittar den för nedladdning här.
// Sabina

Fd medlem
Inte tillämpbar
2018-07-31
17:40
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
2018-07-31
17:40
Hej igen!
Jag försökte uppdatera till senaste versionen direkt i Visma Skatt i går, men det gick inte - jag fick felmeddelande. Men via din länk, Sabina, så gick det jättebra!
Så nu har jag senaste versionen, och då gick det också bra att skapa SRU-filer och skicka utan problem!
Tack Fredrik och Sabina 🙂 !
Vänliga hälsningar
Marie
Jag försökte uppdatera till senaste versionen direkt i Visma Skatt i går, men det gick inte - jag fick felmeddelande. Men via din länk, Sabina, så gick det jättebra!
Så nu har jag senaste versionen, och då gick det också bra att skapa SRU-filer och skicka utan problem!
Tack Fredrik och Sabina 🙂 !
Vänliga hälsningar
Marie