2018-07-06
06:32
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
2018-07-06
06:32
Fel vid start av Byråstöd
Detta kom upp när jag startade Byråstöd:

Efter att ha klickat på OK kom det upp en text om att programmet inte kunne ansluta till någon SQL server. Efter det kom mina kunduppgifter upp som jag fick godkänna igen? Och sedan startade programmet i alla fall.
Nästa gång fungerade det.
Lite irriterande uppförande då och då.

Efter att ha klickat på OK kom det upp en text om att programmet inte kunne ansluta till någon SQL server. Efter det kom mina kunduppgifter upp som jag fick godkänna igen? Och sedan startade programmet i alla fall.
Nästa gång fungerade det.
Lite irriterande uppförande då och då.
Etiketter:
- Välj din produkt:
-
Byråstöd
Svara
3 SVAR 3

Fd medlem
Inte tillämpbar
2018-07-18
06:18
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
2018-07-18
06:18
Hej Ellge!
Har du prövat att reparera programmet genom Visma Assist Byråstöd som felmeddelandet hänvisar till?
Är det ett återkommande felmeddelande så kan det bero på att ni behöver göra undantag för SQL server i er brandvägg eller om det är så att ni arbetar mot en server så kan det vara så att din dator saknar rättigheter till Visma -instansen på SQL-servern.
//Sabina
Har du prövat att reparera programmet genom Visma Assist Byråstöd som felmeddelandet hänvisar till?
Är det ett återkommande felmeddelande så kan det bero på att ni behöver göra undantag för SQL server i er brandvägg eller om det är så att ni arbetar mot en server så kan det vara så att din dator saknar rättigheter till Visma -instansen på SQL-servern.
//Sabina
2018-07-18
16:19
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
2018-07-18
16:19
Nej, det har fungerat sedan dess.
Problemet är att många av Vismas program har olika hyss för sig nu för tiden.
De verkar ha blivit känsligare av någon anledning. Om man inte har för brått utan väntar tills datorn och alla andra program startat så brukar det gå bra (ett problem som inga andra program har)
Problemet är att många av Vismas program har olika hyss för sig nu för tiden.
De verkar ha blivit känsligare av någon anledning. Om man inte har för brått utan väntar tills datorn och alla andra program startat så brukar det gå bra (ett problem som inga andra program har)
2018-07-19
08:09
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
2018-07-19
08:09
Hej Ellge!
Detta meddelandet kan även komma upp när det har gjorts en uppdatering av Windows i datorn eller att ditt antivirusprogram har uppdaterats.
När det uppkommer så börja med att reparera programmet via Visma Assist Byråstöd så brukar detta lösa sig.
//Linnea
Detta meddelandet kan även komma upp när det har gjorts en uppdatering av Windows i datorn eller att ditt antivirusprogram har uppdaterats.
När det uppkommer så börja med att reparera programmet via Visma Assist Byråstöd så brukar detta lösa sig.
//Linnea
