Hej
När jag försöker ladda upp SRU-filer från Skatt 2020.23 så för jag fel.
Vad gör jag för fel. Det finns inga filer uppladdade för den skattskyldiga.
Den fil/de filer du försökt överföra är dubblett/-er till tidigare inskickade filer. Kontrollera om det är några andra filer som du borde ha skickat istället. Skicka i så fall in dem så snart som möjligt. | |
Info.SRU | Dubblett |
BLANKETTER.SRU | Dubblett |
Feltyp Feltext
Dubblett | Kontrollera kvittens med kvittens-/ordernummer: 0101900SRU002964846 |
Information
Fel i filerna kan bero på att ditt deklarationsprogram behöver uppdateras. Kontakta din programvaruleverantör. |
Hej Amanda
Jag misstänker det också. Det verkar som att det stod i ledtexten en sökväg och att SRU-filenran sedan lade sig i en annan sökväg. Jag har ändrat målkatalog i inställningar. Så när jag hittade det så lyckades det att överföra.
Men inte nog med det. Jag ser inte at Skatteverket lagt in filen i min deklaration. Så jag vet itne vart jag skickat den.
Hur lång tid brukar det ta för skatteverket att hantera SRU-importen?
//Gunnar
Hej Gunnar!
Skönt att du löste det 🙂 Hur lång tid det tar för Skatteverket att hantera din fil är ingenting som vi har information om hos oss men jag gissar att de just nu har en hel del att göra. Prova att chatta med dem och fråga. Du kan nå Sktteverkets chatt här.
Önskar dig en fin dag! /Tinna
Copyright 2024 Visma Spcs. All rights reserved.