Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Louise MoveByNumbers
VISMA CERTIFIERAD BYRÅ

Ta bort anställd på byrån - inaktivera användare

Hej

 

Vi har en anställd som slutat på vår byrå, vi använder Visma Advisor och Visma Lön Smart. I Advisor är medarbetaren inaktiverad men i Lön Smart kan jag inte ta bort alla personuppgifter som jag behöver med tanke på GDPR. Jag har kollat era checklistor vid avslut men de stegen går inte att följa när vi tidrapporterar i Advisor istället för Lön Anställd.

 

Det är nu ett år sedan den anställde slutade och jag vill inaktivera användaren helt. Dvs jag behöver ta bort epost-adressen i Lön Smart. Vilket inte är möjligt. Jag kan enbart ändra epost.

Eftersom det också gått ett år strular semesterhanteringen. Det senaste semesteråret är sysselsättningen 0% vilket är ett ogilitgt tal i Lön Smart. Enda sättet att komma runt det är att ändra semestervillkoret till "00 Inget semestervillkor".

 

Jag kan inte inaktivera användaren i Visma Online eftersom hen har tillgång till huvudtjänsten Visma Lön Anställd, det står "Tillgång till denna tjänst hanteras i ditt löneprogram från Visma Spcs".

 

Hur får jag bort en tidigare medarbetare från våra system?

 

Tack!

 

Mvh,

Louise

1 SVAR 1
Tinne Lestrin
MODERATOR

Hej @Louise MoveByNumbers!

 

Vi skulle vilja kika på detta tillsammans med dig, så en kollega till mig kommer att ta kontakt med dig per mejl och så hjälper vi dig vidare därifrån.

 

Önskar dig en fin eftermiddag!

/Tinne