Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

digital årsredovisning i eEkonomi

Jag har gjort klar min årsredovisning innan versionen för digital inlämning var igång. Nu har jag låst upp den, men kommer ändå inte åt rutan för att ändra från papper till digital (gråmarkerad). Den är signerad i sign, men det hjälper mig ju inte ändå? Kan ni låsa upp så jag kan skicka den digitalt, eller måste jag ändå skicka den med snigelpost?

Tacksam för snabbt svar, Malin

2 SVAR 2
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej igen, efter att skapat årsredovisningen i dekl/årsredov kunde jag aktivera för digital inlämning. Den är nu registrerad av Bolagsverket. Men den är ju signerad separat i Visma Sign och det syns inte på sista sidan att den är signerad digitalt, kan inte heller se hur den signerade pdf-filen blivit skickad till/uppdaterad i dekl/årsredov eller på Bolagsverket. Jag upplevde att själva årsredovisningen skickades till Bolagsverket fr systemet för signering innan vi signerade i Visma sign?

 

Men hoppas det är i sin ordning, återkom gärna med info.

Mvh Malin

Hej Malin,

 

Skönt att du löste frågan med aktivering av digital inlämning. Här kommer lite kompletterande information och framför allt en länk till vår FAQ som jag hoppas och tror kan vara till nytta framöver.  

 

Fastställelseintyget kan inte signeras med Visma Sign och lämnas till Bolagsverket. Fastställelseintygen ska vara ett original. Lämnar du in årsredovisningen digitalt via exempelvis Visma Advisor Årsavslut eller Visma Bokslut signeras fastställelseintyget med Mobilt BankID på Bolagsverket. 

 

Såhär skriver vi i vår FAQ gällande Visma Sign

Om du arbetar med en tjänst från Visma som har funktionen årsredovisning så fungerar Visma Sign endast som en signeringstjänst. Detta innebär att du endast kan skicka årsredovisningen för signering via Visma Sign, själva inlämningen av årsredovisningen måste däremot ske via tjänsten som du arbetar i. 

 

Önskar dig en härlig sommar!

/Tinna