Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Bokföra återbetalning från shipping line och andra avgifter

Hello,

Jag har en faktura:

Beloppet: 7604 kr----------betalt: 2020-09-10

Container security fee: 5000 kr: fått tillbaka: 2020-09-18

7604-5000= 2604 kr: den är avgift av port charges, THC, doc fee, Carrier Security fee och port surcharge.

Ingen moms/ no vat on this invoice/ på den beloppet.

i vilken konto man kan bokföra vilken beloppet och vilkeb beloppet creditera och debitera?

och den kontainer security som fått tillbaka det är en annan dag? hur och i vilken konto kan man bokföra?

Tack in advance

MVH

Nadeem

0735219702

 

5 SVAR 5
My Janhall
ANSTÄLLD

Hej Nadeem, 

Jag känner att jag behöver mer information här innan jag fullt ut kan hjälpa dig. 🙂

 

Är det en först en leverantörsfaktura du fått där du betalat 7604 kr? 
Vad står leverantörsfakturan för? Vem är leverantören mer exakt?
Sen har du fått tillbaka ett belopp av samma leverantör? Vad är det för belopp du fått tillbaka, är det en kreditering eller hur ser situationen ut? 

Återkom gärna så ska jag ge det ett försök igen! 
/My 

cosco line faktura.jpeg

Hej Jahall,

Tack för din svar. Har är faktura. Det är inte inköp faktura. det bara shipping line kostnaden inom sverige i svenska kronor. Inköp redan bokfört. Betalt: 7604 kr? och 5000kr det var container security  som jag har fått tllbaka efter 10 dagar av betalning beloppet: 7604kr-5000=2604kr det är shipping lines costnaden skrivit på fakturen. om du vill mer info då det bliv bra.

MVH

Nadeem

0735219702

Hej igen! 
 

Jag är lite osäker på hur detta ska hanteras måste jag erkänna, är inte helt med på vad dessa 5000 innebär.

Jag tolkar det som att det är transport av last ombord på fartyg från ett ställe till ett annat. Jag har försökt hittar information om hur detta kan bokföras men inte lyckats och för att allt ska bli rätt och riktigt hos dig rekommenderar jag dig att kontakta en redovisningskonsult. Via vår hemsida Hitta redovisningsbyrå hittar du redovisningskonsulter eller revisorer som använder och kan Visma. 
 

Finns det andra användare i forumet som har koll på frågan är det såklart välkommet att flika in här också. 🙂 
/My 

Hej Nadeem!

kan jag veta hur du registrerade den här fakturan???

eftersom jag har exakt samma 

Tack in advance

Mvh

Lina

 

Hej Lina!

 

Ser att du inte har fått svar från Nadeem. Är det något vi kan hjälpa dig med? Återkom och berätta lite mer så hjälper vi dig gärna.

Ha det fint!

 

Josefine