Hej,
Jag gjorde en beställning på inet.se på hårddiskar för mitt aktiebolag, betalade med bolagets debet kort. Dagen efter kom jag på att jag vill göra en ändring så jag avbröt den ordern innan de behandlat den, och gjorde en ny beställning.
Inet hade redan dragit pengarna innan jag avbröt ordern så återbetalningen kom först två dagar senare. Jag hann dock inte få något kvitto på den avbrutna order och inte ens en orderbekräftelse. Hur ska jag bokföra transaktionerna för den avbrutna ordern korrekt?
Jag ringde Inets kundtjänst för företag men de menar på att de inte kan återskapa någon orderbekräftelse eller något kvitto när ordern raderats innan de skickats ut, och han jag pratade med trodde inte ens det behövde bokföras eftersom "ingen transaktion egentligen genomfördes". Men det syns ju ändå två banktransaktioner i företagets bank och som jag förstår måste man bokföra alla transaktioner?
Löst! Gå till lösning.
Hej
Bokför både betalningen och återbetalningen mot konto 2999 OBS-konto så påverkas inget. Det räcker med att du skriver ut själva banktransaktionerna och använder dessa som underlag.
Joachim
Okej, tack Joachim! 🙂
Copyright 2024 Visma Spcs. All rights reserved.