Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Wictoria
MEDLEM

Det finns inga siffror i min momsredovisningen? - eEkonomi

Moms redovisning. Det finns inga siffror i min momsredovisning, endast ingående moms. Vad kan ja ha gjort för fel?
Ja har gjort det tidigare och det har funkat utmärkt. Ja tittar på verifikationer för månaden och de finns där??
3 SVAR 3
sivlai
MEDLEM

Vad har du använt för intäktskonto och har du skrivit rätt datum på momsrapporten?
Cecilia Towner
APPLICATION SPECIALIST

Hej Wictoria,

Då du tydligt ser att verifikationerna är bokade på rätt datum/period så gissar jag att du har fel momskod på dina intäktskonton och även på din utgående moms.

I första hand så behöver du har rätt momskod på bokföringskontona på verifikationen i sig.
Om du behöver ändra något så gör du det under Bokföring - Verifikationer - klickar på din verifikation och under knappen Åtgärder har du alternativet Korrigera momskod.

Det kan även vara så att du har ändrat på bokföringskontots grundinställning och det kan du kontrollera under Inställningar - Kontoplan, söker på ditt kontonummer  och se då till att du har rätt räkenskapsår valt. 
Klicka på kontot och välj sedan Redigera, där ser du vilken momskod du har på kontot.

Hoppas att detta hjälper dig.
Wictoria
MEDLEM

Tack för svar, problemet löst!