Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

GustavH
MEDLEM

Fråga om fältet "Outnyttjat underskott vid årets utgång" i Visma Deklaration årsbokslut

Hej, undrar vad fältet "Outnyttjat underskott vid årets utgång" i Visma Deklaration/Årsbokslut är för något? Fältet fins under Justera deklarationsunderlag/Enskild firma/Expansionsfond - underlag. Det har inte fyllts i automatiskt av programmet men är öppet för mig att skriva i.

 

Detta är mitt första verksamhetsår (förlängt)  som ska deklareras och jag har ett underskott på 108 629 sek. Ska jag manuellt fylla i detta underskott i fältet "Outnyttjat underskott vid årets utgång"?

 

GustavH_0-1650544867543.png

 

 

Tacksam för svar

Gustav

 

Anmärkning: Jag råkade tidigare ställa samma fråga i fel del av forumet och fick ett medelande om att Tinna Gunnarsson hade flyttat tråden till sektionen Frågor om Bokföring men jag kunde inte hitta tråden där så misstänker att något gick fel och lägger därför upp den igen. Lessen om jag råkar skapa dubbletter på tråden det är inte min avsikt att spamma forumet. Kram

3 SVAR 3
GustavH
MEDLEM

Ursäkta jag borde ha varit mer precis. I hjälpen står det om detta fält att: "Här anges det underskott som finns i verksamheten vid innevarande års slut."

Det tolkar jag som att man här bara ska fylla i sitt eventuella underskott. I mitt fall  108 629 sek. Men det som gör mig fundersam är att uppgiften inte hämtas automatiskt av programmet utan istället måste jag fylla i fältet manuellt. Det får mig att undra om jag måste modifiera beloppet på något sätt med hjälp av information som Visma inte har till gång till. Är det så eller kan jag bara skriva in 108 629? I sådana fall varför hämtar inte Visma det beloppet automatiskt?

 

Vänligen

En nybörjare

 

Hej Gustav! 

Ledsen om jag flyttar runt dig lite i forumet och vi ser det absolut inte som att du spammar oss 🙂 Jag kommer att stänga den andra tråden sedan. 

 

Första året som du använder Deklaration/Årsbokslut i Visma eEkonomi så får du fylla i betydligt fler uppgifter manuellt än vad du kommer att behöva göra kommande år. Och det låter som om du har tolkat programhjälpen helt korrekt - bra jobbat!

 

Har du några andra frågor eller funderingar så är du alltid välkommen att höra av dig till oss. 

Önskar dig en solig och fin helg

//Tinna

 

Innehållet är verifierat av Visma Spcs 230316

GustavH
MEDLEM

Tack för svar tror jag är med nu. 🙂 Blev jätterädd att jag skulle göra något fel. 

Kram