Hej! Jag vill kreditera ett visst belopp som kunden redan har betalat (och som ingick i en samlingsfaktura) för några veckor sedan. Kreditbeloppet ska dras vid betalning av en kommande faktura. Jag ska alltså inte betala tillbaka pengar till kunden utan hen vill dra beloppet från nästa faktura (det är en återkommande kund). Det är första gången detta händer mig, hur gör jag? Jag skapar en kreditfaktura, antar jag, men vad händer sedan? Hur registrerar jag inbetalningen av nästa fakturabelopp som kommer att delbetalas pga min kreditfaktura? Hur gör jag med själva kreditfakturan, det finns ju ingen utbetalning? .... Och hur skulle jag göra, om kunden ändrar sig, och vill ha pengarna utbetalat på sitt konto istället?? Skapa en kreditfaktura och överföra pengarna och markera kreditfakturan som "utbetald" (alltså samma sak som med en vanlig faktura fast "tvärtom")? Tacksam för hjälp... Med vänlig hälsning, D.