Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Hur vet vi att en faktura via e-post har gått fram - eEkonomi

hur ser/vet jag att en faktura verkligen går med epost när inget mail finns/ses i Outlook?
Jag har försökt att fakturera en kund men förhandsvalet tycks vara att spara och låta part skicka fakturan med brev. Denna tjänst är inte intressant för oss då vi alltid skickar via mail
1 SVAR 1
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

Programmet föreslår alltid utskriftsvalet som man senast använde på kunden. Skickade du t ex fakturan som e-post via programmet förra gången, så kommer samma föreslås på nästa fakturan till kunden.

Vad gäller utskriftsvalet Skicka via e-post så skickas inte fakturan via din Outlook, utan via programmets inbyggda e-posthantering. Du ser ingen Skickat-korg eller liknande men de fakturor som av någon anledning blockeras och inte når mottagaren, markeras med ett rött kryss i fakturalistan. Så har du inga sådana röda kryss så kan du förutsätta att alla gått fram och nått din slutkunds mejl.

/Karl