Har du registrerat fakturorna som betalade på annat sätt än via matchningen så kvittar det. Matchning är ett sätt att sätta fakturor som betalade på, men jag använder mig aldrig av funktionen Matchning. Ska jag sätta en leverantörsfaktura som betalad så går jag in på den, väljer Åtgärder och Betala. Det går lika bra att göra så som att gå in och matcha en faktura.
Har jag ett kvitto i handen på en betalning, gör jag ett vanligt verifikat, där jag krediterar bankkontot och i debet lägger moms och kostnad. Jag bryr mig aldrig om att jobba med funktionen Bankhändelser. Men det beror väl på att jag alltid skapat verifikationer på det här sättet och inte orkar sätta mig in i om det finns fördelar med funktionen Bankkopplingar. De gånger jag försökt mig på Matchning, har jag inte kunnat motkontera betalningen med det konto jag önskat, så jag har lagt ner att försöka få till funktionen fullt ut men det är nog min okunskap som sätter käppar i hjulet för mig. Andra gillar Bankkopplingar och Matchning och alla har vi våra egna sätt att jobba på.
Mvh Lena