Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Atrix 88
UTFORSKARE

Vad är gränsen för avvikelse på Momskontrollen?

Hej, har en avvikelse på 5,99 kr på januaris momskontroll, behöver det felsökas? Var går gränsen för en differens det inte behöver läggas tid på?

2 SVAR 2
Khedron Wilk
CHAMPION

Personligen så tycker jag gränsen går vid 0 kr. 🙂 Men det kanske beror på storlek av företag/omsättning.

 

Det kvistiga är väl att avvikelsen är en summa, det vill säga det kan i teorin vara flera väldigt stora fel som tillsammans blir "bara" 5,99?

Ur det perspektivet skulle i alla fall jag alltid jaga reda på vad som är fel och rätta till det. Om inte annat för det känns så väldigt jobbigt om man behöver skicka in en rättning senare.

 

Har för mig att man kan klicka i respektive ruta eller belopp för att se vilka verifikationer respektive momskod "innehåller". Kanske en ledtråd till var felet är?

 

/En glad bokföringsamatör - självlärd genom att göra nästa alla misstag man kan. 🙂

Hej @Atrix 88 

Här håller jag med @Khedron Wilk om det kan var bra att ta reda på varför avvikelsen uppstår även om summa är låg. 

 

Jag tycker mig se att du använder dig av Visma Administration och då kan du använda hjälpavsnittet Vad gör jag om momsrapporten blir fel när du ska felsöka. 

 

Ha en fortsatt fin dag och välkommen tillbaka till forumet framöver

//Tinna