Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Verifikation vid webshopsförsäljning via PayPal

Hejsan allesammans, 

Vet att jag inte är ensam om att driva webshop och använda mig av paypal som betalningsmedel. Det jag undrar är vad man ska använda sig av för verifikation/kvitto/bevis när man säljer? På själva kvittot står ju inte avgiften specificerad och det enda jag kan hitta är om man trycker på detaljer på försäljningen inne på mitt paypalkonto. Hur gör ni? Nu pratar jag alltså inte bokföringsmässigt utan vad jag ska sätta i min kvittopärm.

Tacksam för svar,

Mvh Tim
7 SVAR 7
Anna Svensson
CONTENT PRODUCER

Hej Tim!

Jag låter frågan ligga obesvarad och hoppas att någon kan ge dig ett bra tips!

Får du ut något underlag från din webshop? Detta kan du kanske använda tillsammans med kontoutdraget?

/Anna
Anna Svensson
~Content producer, Visma lönefamilj~
Fd medlem
Inte tillämpbar

Jag får ut ett "kvitto" på försäljningen där moms och total summa står med. Dock inte avgiften. I dagsläget går jag In på min paypal historik och tar fram detaljer över transaktionen och screenshotar och sätter ihop med kvittot. Känns dock som det kommer bli mycket papper efter ett tag.
Anna Svensson
CONTENT PRODUCER

Hej!

Ett alternativ kanske kan vara att inte spara bokföringen i pappersformat utan ha det elektroniskt istället. 
Dina utskrifter kan du spara i pdf-format istället för att spara på pappersutskrifterna.
Du kan läsa mer om arkivering av bokföringsdata på Bokföringsnämndens sida. http://www.bfn.se/fragor/fragor-arkivering.aspx
Anna Svensson
~Content producer, Visma lönefamilj~
Fd medlem
Inte tillämpbar

Jag förstår. När jag sedan flyttar pengarna från paypal till mitt företagskonto, vad kan jag använda mig av för verifikation då? Räcker det med ett kontoutdrag eller behövs något mer?
Anna Svensson
CONTENT PRODUCER

Ja det bör räcka!
Anna Svensson
~Content producer, Visma lönefamilj~
Fd medlem
Inte tillämpbar

Okej tack då vet jag! En sista fråga bara angående flytten från paypal till mitt företagskonto. Visst kan jag ta emot x antal betalningar på en vecka och sedan bokföra en total summa överföring av de pengar som finns på paypal till mitt företagskonto på säg exempelvis söndagen? (givetvis bokför jag försäljningarna enskilt när de uppkommer bokat mot paypalkonto osv). 
Anna Svensson
CONTENT PRODUCER

Ja, det är inga problem. Du behöver inte göra överföringen dagligen!
Anna Svensson
~Content producer, Visma lönefamilj~