Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Flödesanalys
UTFORSKARE

eEkonomi lön Smart + tjänstepension (särskild löneskatt på individ)

Hej,

Jag betalar in 7200 kr per månad, fördelat på Avana och LF, varje månad som borde resultera i en särskild löneskatt på 1 746,72 kr per månad. Det är inga problem med själva bokföringen av fakturor men måste jag som företag koppla denna till den anställde( jag) eller sker den rapporteringen från repsektive bolag, i detta fall Avanza och LF? Behöver jag som företag göra mer än att bokföra fakturorna korrekt? Vi förutsätter att  deklerationen är korrekt utförd.

Allt gott!

/Analys

3 SVAR 3
Joachim E
MODERATOR

Hej

Löneskatten behöver inte individanpassas utan det sker som en total redovisning i företagets bokslut enbart.

Så det räcker med att bokföra upp fakturona korrekt med löneskatt alternativt räkna ut vad den totala löneskatten blir för hela året och komplettera med en manuellt uppbokning av detta i bokslutet.

/Joachim

Tack Joacim, 

Jag fick en liten Flashback att något skulle göras, men då var det som jag gjort!

Jag har en följdfråga, varför fylldes inte ruta 1.4 i i INK2? Jag var tvungen att manuellt skriva in det trots nedan bokföring. Använder Visma Dekleration/Årsredovisning. Jag reagerade just för att programmet varnade mig om att det var tomt.

7533: 6512,35 kr

7412: 26891 kr

Som sagt, stort tack för hjälpen!

Hej

Beloppen skall hämtas. Så bra fråga varför det inte gjorde det denna gången. 

Bra att du märkte det och fick det ordnat manuellt.

/Joachim