Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

internetköp, inga kvitton - eEkonomi

Hej 

Blottar min okunskap...

har under 2018 inhandlat en hel del internetbaserade varor och tjänster; Digitala program, prenumerationer, tjänster - alla relaterade till marknadsföring av mitt företag. 

Problemet är att jag nu ska sammanställa dessa kvitton och finner till min bestörtning att det som regel inte är godkänt med de kvitton jag fått från banken, Paypal m.fl. leverantörer då dessa är mellanhänder. Jag har sökt kvitton från "tillverkaren" oftast från länder utom EU, som om de ens svarar/har fungerande support, hänvisar till mellanhanden då "de ej skriver ut kvitton" får samma svar från mellanhänderna - gå till tillverkaren! så moment 22?!

Det enda jag kan göra känns som att spara mailkonversationen samt klippa in transaktionserna från mitt konto?! Vad är alternativen?

någon som kan ge något matnyttigt och konstruktivt svar?

mvh Martin
2 SVAR 2
Fd medlem
Inte tillämpbar

Det du beskriver att du har duger för att bokföra kostnaderna - att du kan göra styrka att betalning skett

Mikael.

Betänk också att det beror på vilka länder du köpt ifrån och i vilken egenskap säljaren tror att du köpt som, företag eller privatperson. Import, EU-inköp m.m..... och för att kunna göra rätt så krävs oftast en faktura då den bör tala om för dig hur säljaren hanterat sin sida. Men tyvärr så är väl korrekta fakturor inom Web-handeln lika sällsynta som lingon i blåbärsskogen.... Lycka till!