Jag har klarmarkerat, attesterat och gjort en lönekörning. Ser inte förrän i detta skede att en medarbetare har registrerat så felaktigt att jag vill göra om och rätt eftersom det påverkar både tid och pengar. Jag tar därför bort lönekörningen och synkar med visma lön anställd, och min avsikt är att ta bort attest och klarmarkering. Men jag kan för mitt liv inte lista ut hur jag ångrar attest. Kan någon hjälpa?
Hej! En anställd hos oss trodde att han hade 13 dagar innestående arbetstidsförkortning medan det i själva verket var 13 timmar! Därmed har han nu -66 timmar i arbetstidsförkortning och om jag förstår den här tråden rätt går det inte att ändra i Lön Anställd, eller? Det jag/han vill göra är att ändra 9 dagar från uttag arbetstidsförkortning till semester. Att jag kan ändra det direkt på hans lönebesked i Lön 600 är ju en sak men vi vill ju även att det ska bli rätt i Lön Anställd så att han har korrekta uppgifter framöver! Hur gör vi?
Hej! Eftersom jag nu har fått svar från supporten via chattfunktionen så kan jag tala om att det har löst sig! Jag fick veta av dem att om jag gör rättelserna direkt på lönebeskedet så kommer saldona i Lön Anställd att bli korrekta nästa månad i samband med att Lön Anställd och Visma Lön synkroniseras. Det beskedet känns okej, även om jag hade önskat att det hade gått att backa registreringen, så att det hade blivit rätt i kalendern också. Men det viktigaste är ju att lönebeskedet blir korrekt och att saldona i Lön Anställd, när det gäller antal kvarstående semesterdagar och saldot i arbetstidsförkortningen, stämmer, så att den anställde kan se vad han har tillgodo!
Jag undrar varför Visma Lön och Lön Anställd har så mycket onödiga begränsningar. Man vill ju stöd från mjukvaran och möjlighet att spara rätt dara i databasen oavsett tidigare fel och synchroniseringstillfällen.
Annrs - som i nuläget - blir det väldigt mycket "work about work" och krångel med studier och experimentering med mjukvaran istället för arbetsprestation.
Hej @kvzoltan
Både våra löneprogram och tillhörande tjänster arbetar vi med för att kontinuerligt förbättra och uppdatera för att få ett så smidigt arbetsflöde som möjligt. Vi har flera kommande releaser och förbättringar som är på gång nu under hösten.
Det är tråkigt att du upplever att du inte får ut det du vill utav våra tjänster i dagsläget. Har du ett specifikt problem så hade jag önskat att du tog kontakt med vår support så att vi får möjlighet att hjälpa dig och eventuellt guida dig till att arbeta på bästa sätt.
Har du istället något önskemål på produktförbättringar vore jag tacksam om du tog dig tiden att lämna in det önskemålet till oss via din tjänst.
Hur du gör beroende på vilken produkt det gäller kan du se i vårt foruminlägg Idéhantering i din produkt.
Ha en fin dag!
/Cecilia
Copyright 2024 Visma Spcs. All rights reserved.