Hej,
kan man lägga in så att när VD tar ut semester så hamnar det på ett annat konto än de andra anställda? Vi har lagt in kostnadsställe (res. Enhet) och konto för månadslön under lön på den anställde VDn, men hittar inte att jag kan göra liknande för uttag av semestern.
Jag kan ändra det manuellt, men det hade varit enklare om det kunde gjorts med automatik.
Löst! Gå till lösning.
Hej Malin
I Visma Lön 600 går det inte att lägga ett eget konto för semesterlön motsvarande hanteringen där du kan lägga ett eget lönekonto för varje anställd. Om du däremot lägger en resultatenhet på den anställde så konteras även semesterslönen på den resultatenheten. Vill du ha semesterlönen på ett egen konto för VD/en anställd måste det hanteras manuellt precis som jag tolkar att du hanterar det redan idag.
Om du vill får du gärna lämna ett önskemål om programförbättring till våra produktspecialister.
I Visma Lön 300/600 finns en knapp som heter Förbättringsförslag lokaliserad en bit till höger om mitten av programmets header. Klicka på knappen och du länkas vidare till ett formulär där du kan lämna ditt önskemål.
Välkommen tillbaka till forumet snart igen.
/Tinna
Tack för ditt svar, då vet jag 🙂
Copyright 2024 Visma Spcs. All rights reserved.