Jag har en fråga gällande arbetsgivardeklarationen som jag gör i Lön Smart.
1. När jag gör arbetsgivardeklarationen (AGD), vilket bokföringsdatum ska jag använda? Ska jag använda det datumet som jag gör AGD eller ska jag använda det ex den 12:e (datum då AGD ska vara inne på SKV).
2. Jag har haft som rutin att bokföra skattekontot i början på varje ny månad.
Nu importerar jag det så jag får upp alla transaktioner som hänt under månaden.
Jag ska väl inte bokföra transaktionerna skatt och sociala avgifter eftersom de redan verkar vara bokförda i AGD?
3. Jag har också bankkoppling, så insättningen till skattekontot måste ju bokföras den vägen. Så i princip är det väl bara prel skatt och ränteintäkter som jag behöver bokföra, och resten, alltså:
Skatten
Sociala avgiften
In och utbetalningar (bokförs via kontoutdraget/bankkoppling)
Jag har inte tänkt på att de skapas ett bokföringsunderlag på AGD, så därför har jag bokfört skatten och sociala avgifterna mot de importerade transaktionerna men då blir det ju dubbelt).
Annelie