Fd medlem
Inte tillämpbar
2016-06-14
13:43
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
2016-06-14
13:43
Arbetstidsförkortning retroaktivt
Hej,
Vi har nyss uppdaterat till Lön 600 för att kunna använda oss av arbetstidsförkortning. Alla inställningar är gjorda i programmet, både under företagsinställningar och per anställd.
Vi går under Byggnads kollektivavtal. Kan jag på något sätt lägga in ATF-timmar retroaktivt i en specifik anställds "saldo"? Eller hur gör jag lättast och mest korrekt för att våra anställda ska få ut sina ATF-timmar?
Svara
4 SVAR 4
2016-06-14
13:46
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
2016-06-14
13:46
Arkiv > ingångsvärden > flik 3 övrigt
Svara

Fd medlem
Inte tillämpbar
2016-06-15
07:11
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
2016-06-15
07:11
Hej Mackan!
Du kan göra som Thomas skriver ovan men har ni använt er av ingångsvärden innan är det bättre att du manuellt lägger in antalet timmar de ska ha i sin tidbank på löneart 4200, på lönespecifikationen. Du kan sedan ta bort markering för skrivs på den raden så syns uppräkningen inte, utan du ser timmarna på raden tidbank.
/Elin
Du kan göra som Thomas skriver ovan men har ni använt er av ingångsvärden innan är det bättre att du manuellt lägger in antalet timmar de ska ha i sin tidbank på löneart 4200, på lönespecifikationen. Du kan sedan ta bort markering för skrivs på den raden så syns uppräkningen inte, utan du ser timmarna på raden tidbank.
/Elin

Fd medlem
Inte tillämpbar
2016-06-16
09:43
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
2016-06-16
09:43
Tack för era svar!
Jag använde av mig av din metod Elin. Nu har jag valt att programmet per automatik ska beräkna ATF och valt i Företagets rutiner > ATF > Anställdas val att de anställda ska få ut det i ledig tid. Nu vill Visma lägga samtliga ATF-timmar på 4201. Dilemmat blir att samtliga timmar läggs som komptid istället för ATF, vilket vi vill skilja på.
Hur går jag tillväga så att Visma lägger in timmarna i konto 4200 istället?
Jag använde av mig av din metod Elin. Nu har jag valt att programmet per automatik ska beräkna ATF och valt i Företagets rutiner > ATF > Anställdas val att de anställda ska få ut det i ledig tid. Nu vill Visma lägga samtliga ATF-timmar på 4201. Dilemmat blir att samtliga timmar läggs som komptid istället för ATF, vilket vi vill skilja på.
Hur går jag tillväga så att Visma lägger in timmarna i konto 4200 istället?

Fd medlem
Inte tillämpbar
2016-06-16
09:44
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
2016-06-16
09:44
Hoppsan!
Hade valt i ATF Inställningar att det skulle sparas till komp istället för tidbank. Nu fungerar det! Tack!
Hade valt i ATF Inställningar att det skulle sparas till komp istället för tidbank. Nu fungerar det! Tack!