Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Annelie L
UTFORSKARE

Borttagning av kopplade lönearter

Hej

När jag registrerar ex. löneart 1124 som är kopplad till löneart 1195 direkt på lönespecen och ångrar mig sedan och vill ersätta dessa två rader med en annan löneart så försvinner endast löneart 1124 och den koppplade lönearten 1195 ligger kvar på lönespecen med summa och allt.  

Så här var det inte tidigare utan då fick man upp ett popup fönster som frågade om man även ville ta bort den kopplade lönearten. Kan man få tillbaka den funktionen?

 

Mvh Annelie

1 SVAR 1
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @Annelie L 

Tack för att du skriver till oss. 

 

Jag testade samma sak hos mig i version 2023.5 av Visma Lön och hos mig fungerar det som vanligt. Fick upp denna frågan och det är så jag tolkar det som du vill ha det också. 

 

Det finns flera olika sätt att radera en löneart på lönebeskedet. Jag testade först att högerklicka på 1124 och valde Ta bort rad och dess kopplade rader. Sedan testade jag att högerklicka och valde Radera. Då raderas 1124 men beloppen ligger kvar. Klickar jag enter kommer frågan om jag vill Tömma raden och svarar jag Ja där får jag en fråga om jag vill radera även den kopplade rader. Det borde verkligen bli likadant hos dig eller så missar jag något 🙂

 

Testa igen och annars återkom så hjälps vi åt att lösa detta mysterium. 

 

/Tinna