Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Christel9
UTFORSKARE

Collectumrapportering via fil

Är det någon mer än jag som inte får med alla uppgifter i filen till Collectum? Tex nyanmäld och avanmäld?

Pratade med supporten men han förstod inte mitt problem...

Ett ex: Hade en anställd som slutade i mitten av juni, fick sin slutlön i juli och då i juli la jag även in avanmälan med slutdatum i juni. (Har kollat med Collectum och det är så de vill ha det) Men när jag hämtar månadens uppgifter, juli, för filrapportering så kommer inte uppgiften med, för den tillhör juni. Detta gör att personen ligger kvar med senaste rapporterade lönen och företaget får fortsätta betala för den anställde som slutat...

5 SVAR 5
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Christel,

Det stämmer som du beskriver det. Gör du en avanmälan 2015-06-30, då kommer ingen uppgift på detta komma med till Collectum i Juli. Utan det datum som du anger, som avanmälningsdatum, måste ligga med i den aktuella månaden annars kommer ingen information med i filen.

Tack för din input.

/Victor
Christel9
UTFORSKARE

Men hur ska jag göra? Jag måste ju göra slutlönen, den ska ju med innan jag avslutar. OCH Collectum vill ha rätt slutdatum för anställningen...
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

Du behöver ta ut en fil för juni igen och rapportera denna på nytt.

En anställd med ITP1 kommer med i rapporteringen 3 månader efter den anställde avanmälts så därför kommer även slutlön som görs på en lönekörning efter avanmälning komma med i rapporteringen.

/Elin
Christel9
UTFORSKARE

Tack! Här var någon som vet hur det fungerar med Collectum. Kan jag skicka hela junifilen på nytt, eller måste jag bocka av det jag redan skickat in? Håller Collectum reda på om jag skickar in juli och sedan en för juni igen, så att juli lönerna blir de sista, som ligger kvar?
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

Vad vi vet ska det inte vara några problem att skicka in hela filen på nytt. De ska ha koll på vad som är inskickat sedan tidigare så du behöver inte skicka in julis uppgifter igen.

Dubbelkolla gärna detta med Collectum för säkerhets skull, men det är de uppgifter som vi fått.

/Elin