Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Britt-Inger T
MEDLEM

Fora avvikelse vid ändring uppmärkning pga övergång till kollektivavtal

Hej. Har ett kundföretag som tidigare ej haft kollektivavtal och den anställde har varit uppmärkt för Fora utifrån det. Fr o m november så har företaget kollektivavtal och ändring av uppmärkningen gjordes då i Visma Lön 600. Men när filen för november levererades in så fick vi avvikelserapport på den och den har legat med status "Bearbetas" hos Fora sedan dess. Avvikelserapporten ger inte några större ledtrådar och tittar man i filen som skickats in så ser det ut som att den korrekta information om uppmärkningskod och startdatum finns med. Då vi på snart tre veckor inte lyckats få något svar från Fora så skickade jag nu även in decembers fil, men har fått samma avvikelserapport på den samt ett mail att den behöver korrigeras "så snart som möjligt" (vilket inte är så lätt när dom aldrig kan svara...). Är det här något som någon fler råkat ut för och har något förslag till lösning? Är det nåt som inte fungerar som det ska i programmet, är det ett fel hos Fora eller har vi gjort något fel när vi ändrat uppmärkningen?

Tar tacksamt emot förslag på lösning... /Mvh Britt-Inger

1 SVAR 1
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @Britt-Inger T 

Jag fattar att det är segt att vänta på svar och vi har dessvärre ingen information om detta här i vårt supportforum så jag hoppas att du snart får ett svar från Fora. Kan dock tänka mig att de har en hel del att göra i dessa tider. 

Om vi har någon annan användare med erfarenhet av liknande situationer så är ni hjärtligt välkomna att hoppa in i tråden och dela med er av era erfarenheter.

Hoppas det löser sig snart och att du får igenom din fil till Fora.  

/Tinna