Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Nellie 123
MEDLEM

Försäljare med provision

Hej, Jag har en fråga angående om provision, vi har fått en anställd som ska jobba med provision, han är vår första försäljare som kommer få en grundlön och sedan en provision för det han säljer. Vilka alternativ finns det i visma eekonomi pro systemet , Hur kan jag koppla hans försäljning till någon statistik per månad där jag kan se tex "Peters" försäljning ? 

Vi har också lön smart där jag behöver lägga till han som anställd.

Kan man koppla kunderna till den anställda ? 

Hur kan han bemärka sig själv genom sina beställningar ? är det bara att han skriver ner sitt namn på ordern som "vår referens " 

Skulle bli tacksam om jag fick en vägledning om hur man kan lösa det,

Mvh Nellie

1 SVAR 1
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @Nellie 123 

Självklart är det viktigt att du får en bra översikt över era försäljares prestation och provision.

Jag bollade dina frågor med mina kollegor och det vi kommer fram till som bör fungera är om du kan koppla samma projekt på den anställdas lönebesked samt på försäljningen. Därefter kan du ta ut statistiken på projektet. En fråga är om inte Tid Smart eller Tid Smart Pro skulle vara ett bättre alternativ för projekthantering men det har jag själv svårt att avgöra.

För att kunna erbjuda dig bästa möjliga rådgivning och se till att ni arbetar med rätt produkt och så du verkligen kan få ut de rapporter du är i behov av rekommenderar jag att du kontaktar vår support. De kan säkerställa att ni arbetar på bästa sätt och med rätt produkt för era behov.

Välkommen att kontakta supporten