Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Importera från visma lön 600 till visma lön smart

Hejsan, 

Jag har fått importfiler från visma lön 600 i se-format och har försökt att importera dessa i visma lön smart men får det inte att fungera. Enligt förra byrån går exportfilerna ej att ta ut i annat format, har någon något bra tips hur jag kan göra?

Hälsningar Maria

4 SVAR 4
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @HighLevelSecurity 

Tack för din fråga. 

Du kan inte importera en SE-fil i Visma Lön Smart, men det går bra att göra det i Visma eEkonomi Smart. Kan det vara så att du egentligen menar det? Om så är fallet kan du följa instruktionen Importera bokföringsdata (SI- eller SE-fil)

Om du däremot ska göra ett byte från Lön 600 till Lön Smart, kan du besöka sidan Byt till Visma Lön Smart där du hittar en steg-för-steg-beskrivning samt annan nyttig information.
Hoppas detta hjälper dig!

Hoppas detta hjälper dig!

/Tinna

Hej Tinna, 

Stort tack för ditt svar. Jag skrev fel filen är i csv-format och är säkerhetskopian från 600 som jag behöver få in i lön smart.

Hej @HighLevelSecurity 

Som det fungerar idag mellan Lön 600 och Lön Smart så kan du inte flytta uppgifterna via en säkerhetskopia utan du får göra så här:

1. Avsluta dina lönekörningar i Lön 300/600

2. Om du inte har gjort det tidigare, markera att de anställda använder Min Lön/Kivra så får du med de anställda som underlag till Visma Lön Smart

3. Skriv ut underlag under Utskrifter och Spårning som du använder för att registrera anställda och ingångsvärden i Visma Lön Smart
    * Personalkort
    * Ackumulatorlista
    * Semesterskuldlista
    * Underlag för semesterberäkning

4. Välkommen till Visma Lön Smart! Du möts av en startguide och kan i lugn och ro fylla i uppgifterna som gäller för ditt företag

5. Komplettera de anställda och deras ingångsvärden utifrån uppgifter från Lön 300/600

6. Skapa den första lönekörningen

7. Skapa arbetsgivardeklarationen.

Läs mer: Kom igång med Visma Lön Smart om du tidigare har arbetat i Visma Lön 300/600

Hoppas detta hjälper dig och om du har några följdfrågor eller funderingar är du alltid välkommen att höra av dig till oss i forumet eller till våra kunniga kollegor på supporten. Nu under helgerna kommer vi att ha längre svarstider än normalt i forumet. 

God Jul och Gott Nytt År

Tack för hjälpen 🙂