Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Lön har inte betalats ut

Har gjort min första lön i Lön direkt och trodde jag gjort allt rätt för alla små bockar är gröna. Det var bara en lön till mig själv. Hade satt utbetalningsdatum till den 23/12 men ingen lön har betalats ut dessvärre. Vad kan jag ha missat?

2 SVAR 2
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @pauladehollanda 

Tack för att du hör av dig till oss. 

Det låter som om du har kommit en bra bit på vägen men för att hjälpa dig behöver vi ha mer information. Exempelvis - har du en bankkoppling? När du använder bankkoppling i Visma Lön Direkt rekommenderar vi att du skickar löneutbetalningen i god tid, senast tre bankdagar innan utbetalningen ska göras till de anställda. Bankerna har olika stopptider, så kolla gärna vad som gäller för din bank.

Återkom gärna och berätta lite mer så hjälper vi dig. Här i forumet kan svaret dröja nu under helgerna men supporten har öppet imorgon den 27 december mellan kl. 9 - 16 på telefon 0470-70 62 00.

God fortsättning på julen

/Tinna

Tack för svar! Ja, jag har en bankkoppling, och jag gjorde lönen i mitten av månaden redan. Det är säkert något jag har missat med själva banköverföringen, i mitt förra bokföringsprogram skedde det automatiskt. Jag ringer supporten när den öppnar, det blir bra!

God fortsättning

/Paula