Fd medlem
Inte tillämpbar
2014-03-07
09:52
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
2014-03-07
09:52
Ledig utan ersättning
om en anställd vill vara ledig utan att ha semesterdagar att ta ut.
har det någon betydelse om man väljer tjänstledig eller övr frånvaro om ledigheten ej skall vara sem grundande ?
vara semestergrundande
Etiketter:
- Välj din produkt:
-
Lönehantering
Svara
4 SVAR 4

Fd medlem
Inte tillämpbar
2014-03-07
13:02
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
2014-03-07
13:02
Hej!
Väljer du tjänstledighet så blir den registrerade frånvaron semestergrundande, medan övrig frånvaro kan registreras både som ej semestergrundande och semestergrundande. I övrigt är det vad jag kan se samma inställningar för de bägge typerna av frånvaro.
Väljer du tjänstledighet så blir den registrerade frånvaron semestergrundande, medan övrig frånvaro kan registreras både som ej semestergrundande och semestergrundande. I övrigt är det vad jag kan se samma inställningar för de bägge typerna av frånvaro.
Svara

Fd medlem
Inte tillämpbar
2015-12-23
08:51
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
2015-12-23
08:51
Jag har en person som arbetat del av dag och inte har någon ledighet att ta ut. Han skulle i ett privat ärende och har sjukanmält sig, vilket jag tycker blir fel. Hur hanterar andra sån frånvaro? Jag tycker själv att det borde vara ej semestergrundande tjänstledighet men alternativen att välja semgrundande eller inte finns inte i Stämpla.

Fd medlem
Inte tillämpbar
2015-12-23
11:24
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
2015-12-23
11:24
Hej Inger,
I ditt scenario ovan, skulle lönearten 3334 - Avdrag övrig frånvaro timavdrag, ej semgr kanske kunna vara något. Den kan du ange ett datumintervall och hur många timmar den anställde varit frånvarande och den hämtar värdet från den beräknade timlönen på fliken 3 lön i anställningsregistret. Denna lönearten fungerar mot månadsavlönade.
Tack för din fråga.
/Victor
I ditt scenario ovan, skulle lönearten 3334 - Avdrag övrig frånvaro timavdrag, ej semgr kanske kunna vara något. Den kan du ange ett datumintervall och hur många timmar den anställde varit frånvarande och den hämtar värdet från den beräknade timlönen på fliken 3 lön i anställningsregistret. Denna lönearten fungerar mot månadsavlönade.
Tack för din fråga.
/Victor
Svara
2015-12-23
16:56
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
2015-12-23
16:56
Hej,
Kompletterar Victors braiga förslag som också finns som snabbval i kalendariet - Övrig frånvaro
MVH
Kenneth
Kompletterar Victors braiga förslag som också finns som snabbval i kalendariet - Övrig frånvaro
MVH
Kenneth
Svara