Hej Maggan!
Om du har skrivit en felaktig e-post som aldrig verifierats och samtidigt skapat en ny användare på vismaspcs.se - mina tjänster behöver du återställa kopplingen på den felaktiga e-posten i Visma Lön och sedan koppla till rätt e-post.
Detta är en lösning
som inte ska användas mer än i nödfall och inte bara för att en användare byter e-post.
Då är tanken att man ska jobba enligt Lottas instruktion ovan, eller att den anställda loggar in själv och byter e-post. Då synkas den nya e-posten ner automatiskt till Visma Lön nästa gång en synkronisering görs. Spara den
här länken så ni har instruktionerna nära nästa gång
🙂 Nu ska du göra såhär.
1) Ingen av e-posterna ska vara inaktiva på Mina tjänster. Se till att båda ligger aktiva där.
2) Gå till Visma Lön -
Personal - Anställda - öppna den anställda
- flik 1 e-post arbete.
3) Högerklicka på e-posten och väljer Återställ koppling mot internettjänsterna.
4) Skriv in den nya e-posten och välj att personen ska ha tillgång till Mitt Lönebesked på
flik 3.
5) Synkronisera.
Efter att du synkroniserat går du till mina tjänster - Användare - se till så att den gamla numera inte har tillgång till Mitt Lönebesked och inaktivera sedan den gamla.
Det här kan kännas lite krångligt så kontakta gärna vår chatt- eller telefonsupport för vägledning när du gör detta.
Ha det gott!
/Sofia