Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Sandra1
MEDLEM

Radera löneart på den anställda

Hej, 

 

Hur tar man bort en löneartsrad som man lagt in som standard från den anställda i anställningsregistret?

Om man markerar den raden och trycker ta bort så får man frågan om man vill ta bort den anställda eller löneartraden. Men när man väljer det så händer ingenting...

 

 

Tack på förhand! 

5 SVAR 5
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @Sandra1 

 

Det ska vi fixa. Jag provade precis samma sak själv. Gå in under Personal - Anställda - Välj den aktuella anställda och fliken 3 Lön. Gå ner till standardlönebesked - markera lönearten och tryck på soptunnan Radera lite högre upp. Välj ta bort löneartsrad och glöm inte klicka spara. Får du det att fungera nu?

 

Hör gärna av dig så jag vet hur det går för dig. 

/Tinna

 

 

Sandra1
MEDLEM

Hej Tinna,

Jag provade göra så som du skriver samt att trycka spara efteråt vilket jag inte gjort tidigare men det händer fortfarande inget...vad kan det då bero på? Systemfel?

Hej @Sandra1 

 

Jag har jättesvårt att tro att det ska vara ett systemfel men slå en signal till supporten så får du visa oss hur du gör och hur det ser ut. Uppdatera mig gärna efter att det är löst så jag vet att du kommit vidare. 

 

Välkommen att kontakta supporten

/Tinna

Sandra1
MEDLEM

Hej,

 

Min kollega kunde göra så som du skrivit ovan, märkligt för vi har samma behörigheter. Jag kanske gjorde något tokigt ändå, problemet är nu i alla fall löst! 🙂 Tack för hjälpen!

Hej @Sandra1 
Det var skönt att ni löste det. Datorer lever sig eget lilla liv ibland känns det som och jag är glad över att du återkopplade. 

 

Ha en härlig torsdag!

/Tinna