Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

MarkusAlm
MEDLEM

Växa-stöd vid avslutad anställning som ersätts av ny medarbetare

Hej,

 

Är det någon som vet om man ges s.k. växa-stöd för sin "andra anställde" under förutsättning att den först anställde inte längre jobbar kvar? Eller diskvalificeras arbetsgivaren direkt om den förste anställde frivilligt säger upp sig efter låt oss säga tre månader och man ersätter hen med en ny?

 

Tack på förhand,

Markus Alm

3 SVAR 3
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej Markus,

Jag har försökt få fram information gällande detta men utan att lyckas. Min rekommendation är att du ställer frågan till Skatteverket för om det är tillåtet så vore det synd om du inte fick utnyttja det. När du fått svar blir vi glada om du uppdaterar här i tråden så kan fler dra nytta av dina kunskaper. 

 

Önskar dig en fin dag! /Tinna

Jag har nu talat med handläggare på Skatteverket som menade att det inte går att "byta" anställd. Konstigt kan man tycka eftersom man då inte verkar ta hänsyn till själva syftet med stödet. Men just den biten har ju glömts bort tidigare när man haft andra skatterelaterade ärenden tyvärr... Jag orkade inte gräva i det mer hursomhelst. Hoppas detta kan vara till nytta för någon som går i samma funderingar.

Hej Markus,

Fint att du återkopplade så slipper flera gå och klura på samma sak. 

Önskar dig en fin dag och välkommen tillbaka till forumet.

/Tinna