Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Vilken lön/jämförelsemåndad korttidsarbete

Fråga ang. lönen som korttidsarbetet/stödet ska baseras på. Eget AB, tar ut ca 400000kr i lön varje år, månad 1-11 30000/mån medan i December ca 70000 kr. Söker nu stödet i mars, och då ska man enl. uppgift titta på Decemberlönen. Ska jag räkna på snittlönen då, 33333 kr för det känns ju lite konstigt att ta upp 70 tusen som endast gäller en månad?

7 SVAR 7
My Janhall
ANSTÄLLD

Hej! 

Det är en väldigt bra fråga du ställer, har tyvärr svårt att svara på den och kan inte riktigt hitta information om ditt fall riktigt. Det bästa är om du hör av dig till tillväxtverket och kollar faktiskt. Får du ett svar får du gärna dela med dig utav det här, så kan både jag och andra användare få ta del av det och eventuellt lära oss något nytt. 

Ha en fin eftermiddag! 🙂 
/My 

Hej!

 

Jag vet inte om du fick svar från Tillväxtverket men när jag ställde frågan till dem om företagsledare som endast får lön en gång om året och inte i jämförelsemånaden så skulle man ta ett snitt på årslönen. 🙂

Anna Svensson
~Content producer, Visma lönefamilj~

Om man tar ut olika lön varje månad som företagsledare ska man även då räkna på ett snitt? Tex tog jag ut 25 000 i Januari och 50 000 i februari. 

Bra fråga! Jag vet faktiskt inte. Ställ frågan till Tillväxtverket och återkoppla gärna!

Anna Svensson
~Content producer, Visma lönefamilj~

Tyvärr över 4timmar telefonkö och ingen mailsupport så man får chansa helt enkelt att räkna på snittet.

Ett tag hade de chattsupport med snabba svar. Vet inte om den finns kvar, men värt att testa. 🙂

Anna Svensson
~Content producer, Visma lönefamilj~

Tyvärr finns den inte kvar. Bara telefon som

gäller.