Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej @Davor P1 Så här har vi resonerat. Vill du ha ett avdrag på lönespecifikationen som avser en administrativ avgift och även inkludera moms, då skulle du kunna lägga in två olika rader. En för avgiften inklusive moms och en för momsen. Skapa en kopia av löneart 1305 och döpa den till "Utgående moms" samt ändra bokföringskontot till 2611. Som du skriver i ditt exempel, verkar du vilja inkludera administrativ avgift inklusive moms på en rad “synlig” och sedan administrativ avgift exklusive moms utan bock i “skriv ut” samt utgående moms som inte ska skrivas ut, men då skulle dessa belopp bara ta ut varandra. Vårt förslag är att du gör ett avdrag på lönen för administrativ avgift samt hanterar bokföringen separat. /Tinna
Hej @nolida Tack för att du kontaktar oss och välkommen som ny medlem i forumet. Jag har haft en diskussion med mina kollegor angående rapporten du är i behov av och kommit fram till att den inte går att skapa i löneprogrammet idag. Anledning är att vi för närvarande bara rapporterar fördelningen för de som har mer än ett projekt och inte inkluderar procentsatsen i fördelningen. Lämna gärna ett önskemål om programförbättring direkt till våra utvecklare av Visma Lön. I Visma Lön finns en knapp som heter Förbättringsförslag lokaliserad en bit till höger om mitten av programmets header. Klicka på knappen och du länkas vidare till ett formulär där du kan lämna ditt önskemål. Ha en fortsatt fin dag och välkommen tillbaka till forumet framöver. /Tinna
Hej,När man flyttar personer inom koncernen så brukar det gamla anställningsdatumet följa med, det innebär ju att årets intjänade dagar inte är annorlunda än de redan är.Det "gamla" bolaget ska ju ersätta det "nya" bolaget för redan intjänad semester och de anställdas bild i lönesystemet ska se likadan ut i det nya bolaget som i det de lämnar. Jag gissar att du ska lägga in de ingående värdena manuellt i det "nya" bolaget. Om du använder Visma lön 600 så ska det finnas instruktioner för hur du går tillväga när du lägger upp det nya företaget i lönesystemet.//Carina
Hej @birgitta17 Tack för att du skriver till oss i forumet. Det finns ett sätt som jag tror och hoppas kan hjälpa dig. Gå in under Lönearbete - Ackumulatorer och välj Övertid, timmar. Klicka på raden så du kommer in på ackumulatorn och lägg in önskade gränsvärden och klicka sedan på Spara. När du registrerar övertid på en anställd kommer den här ackumulatorn räknas upp och när du överstiger det värde du angav och ska klarmarkera lönebeskedet får du varning om att du överskridit gränsensen. Vill passa på att slå ett slag för tipset Använd Egna ackumulatorer för spårning och varningar där vi bland annat visar hur du kan hålla koll på hur mycket friskvårdsbidrag de anställda har utnyttjat. Lycka till och välkommen tillbaka till forumet framöver. /Tinna
Awesome