Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej! När det gäller arbetsgivarintyget så följer det mallen från SO, Arbetslöshetskassornas Samorganisation. När det gäller löneprogrammet och registret för anställda är de anställningsformer som finns där enligt fler lagar och regler. Därav skiljer de sig en del mellan intyget och registret.
Hej!Om du enbart har en lokal installation kan du gå in underStart - Kontrollpanelen - Administrationsverktyg - Tjänster och titta om du hittar en tjänst som heter SQL server (Visma) där. Den ska vara startad, är den inte det så startar du den. Prova sedan att starta programmet igen.Som alternativ kan du prova köra Visma Löns assistprogram. Du hittar det under startmenyn i Windows, Alla program - Visma Spcs - Visma Assist. Klicka sedan på Visma Assist löneprogram och välj Reparera Visma löneprogram. Prova att starta programmet igen. Hjälper inte något av dessa förslagär det bara att återkomma till oss så hjälper vi dig vidare!
Hej!Det är deltidslönen som ska anges i anställningsregistret./Anna
Hej Annika! Att ett avdrag blir större än själva semesterlönen kan bero på att man har bytt sysselsättningsgrad. Om det är semestervillkor 50 du har på den anställde så görs avdraget på den befintliga månadslönen som den anställde har nu, medan semesterdaglönen är uträknat utifrån semestervärden som tjänades in året innan. Vill du ändra det manuellt så kan du på lönekörningen markera snabbvalet och högerklicka och välj Konvertera snabbval till rader. Då kan du ändra beloppen. I supportdokument Beräkning semestervillkor 50/Detaljhandel kan du läsa mer.
Hej! Ja du det var ingen lätt fråga eller rolig upplevelse. När det gäller frånvaron kan du göra ett timavdrag på lönen. Är de timavlönade så blir det färre arbetade timmar du skriver in på lönespecifikationen. Om de har månadslön kan du använda löneart 1108 med ett minustecken framför timmarna du drar av. Vad det gäller bilen, bensinen och de andra kostnaderna vågar jag inte svara på det. Vanligtvis förmånsbeskattas man som anställd för den bensinen man använder privat i sin tjänstebil. Det här känns som något helt annat så först och främst rekommenderar jag dig att prata med skatteverket om saken, för att höra vad de anser att du kan göra.
Awesome