Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Jag korrigerar mig själv! 🙂 Semesterdagen var uttagen i den månad då hen fortfarande var heltidsanställd därav 100%. Sysselsättningsgraden har jag inte ändrat manuellt då den ändrar sig själv när jag lägger in det nya schemat. Och så har jag testat att lönebereda uttag av en semesterdag med datum i det nya schemat och då drar den med 80% lön. Semesterlönen har hela tiden varit beräknad med medelsysselsättningsgraden vilket jag är med på. Frid fröjd. Tack Jenny för input!
Hej Hyacinth,Bra input! Tack
Det är ju samma som en restidsersättning sett ur skattesynpunkt - om du kan hitta en sådan bland lönearter , 1186 1187 finns i Lön 600. Däremot kan Metall-avtalet ha påhängsförmåner som 1186, 1187 kanske inte tar upp - så det bör du nog kolla upp.Mikael
Det var ett tips för det fall det inte gick....... M
Hej Lindaw!För att kunna registrera avvikelser på en röd dag så behöver det finnas arbetstid att ta ifrån. Man kan justera timmarna på den röda dagen under helgdagar .m. under företagsinställningar i lön. Om du ska registrera föräldraledighet på den dagen får du gärna kontrollera med försäkringskassan då jag inte kan ge dig ett bra svar på detta.VänligenJesper
Awesome