Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej @Ulla-Britt F Förstår att det i ditt fall inte är optimalt att ha en exakt fraktkostnad och det går säkert att lösa genom att göra någon form av malländring. Vi har samlat ett hjälpavsnitt med de vanligaste malländringarna som beskriver hur du gör. Blir det för svårt kan supporten hjälpa dig att boka en tid med någon av våra specialister som säkert kan hjälpa dig.Om denna malländring är mer omfattande än så kan du även få hjälp av en partner till oss. Ett annat alternativ som är enkelt att lösa är om du lägger in en textrad med informationen på fakturan. Det gör du via Arkiv - Inställningar - Företagsinställningar - Försäljning - Dokumenttexter. Hoppas något av tipsen funkar för dig och att du får en härlig växtsommar!
Hej @AdamOhlssons Tack för att du kontaktar oss angående problem med att läsa in återrapporteringsfilen. Det är ibland svårt att i ett forum exakt avgöra vad som orsakar ett felmeddelande, men här är ett par saker du kan kontrollera för att försöka lösa problemet: Kontrollera att du har tillräckligt med ledigt diskutrymme på din enhet, speciellt på den plats där temporära filer skapas.Kontrollera att du har tillräckliga behörigheter att skapa filer i den temporära katalogen. Ibland krävs administratörsbehörighet för att utföra denna åtgärd.Se över vilken katalog som används för temporära filer. Kontrollera att denna katalog är både tillgänglig och skrivbar.Om dessa steg inte löser problemet eller om du vill att vi kollar på det tillsammans så ring supporten så hjälper vi dig gärna.
Hej @Fun331 När du skriver ut en inbetalningsjournal ska betalraderna från AutoCollect att komma med precis som vanliga inbetalningar. Jag har ingen information om att det ska vara något fel kring detta men ring supporten så ska vi felsöka och reda ut vad det beror på. Välkommen att kontakta supporten
Hej @Gunilla65 När du vill läsa in en leverantörs prislista i en annan valuta än SEK, fungerar det så att priserna i själva filen används som grund. Du väljer sedan din leverantör, och om den leverantören har sin valuta i DKK, kommer alla artiklar och priser att omräknas enligt DKKs kurs. För prislistor som är i SEK, görs en omräkning baserad på leverantörens pris, och denna omräkning använder den valutakurs som du har ställt in under Arkiv - Inställningar - Valutakurser i företagsinställningarna. Så nej, det är inte nödvändigt att leverantörers prislistor är i SEK för att kunna läsa in dem. Systemet hanterar automatiskt omräkningar baserat på den valuta som är angiven för leverantören. Hoppas detta hjälper! Om du har fler frågor rekommenderar jag att du ringer vår kunniga support
Jag vill bara säga att Visma Admin bara blir smidigare och smidigare att jobba med. Det är så supersmart program och det är få ute på marknaden som kan mäta sig med Admin.Mvh Lena