2025-03-03
07:57
Hej @Oskar568
Lösningen på detta problem är att först ta bort appen från telefonen, detta gör man genom att klicka på ikonen under en längre tid och sedan välja valet "Ta bort app". Därefter logga in på AppStore och hämta Visma Scanner på nytt.
Om inte ovan skulle fungera så kontakta gärna vår supportavdelning
... Visa mer
2025-01-20
15:31
Hej Då förstår jag. Det blir inte 25% fel utan det är just de fakturor som avser 2025 som påverkar relationen. Då kör jag så.
... Visa mer
2024-09-12
08:25
Hej @nordkul
Välkommen som ny forummedlem.
Informationen om hur bokföringsförslag fungerar är fortfarande aktuell, men sedan tråden startades har vi uppdaterat vår hemsida. Vi har valt att inte längre visa alternativet PRO där, utan programvarianten säljs istället direkt via vår försäljningsavdelning. Priset är för närvarande 399 kronor per månad exklusive moms.
Vill du ha mer information kring funktioner och möjligheter i Visma eEkonomi Pro så är du varmt välkommen att slå en signal till vår försäljningsavdelning som kan rådgöra och säkerställa att du arbetar i den variant som passar ditt företags behov bäst. Kontaktuppgifter till våra säljare hittar du här.
Ha en fin dag!
/Tinna
... Visa mer
2024-03-27
08:19
Hej igen @Oskar568
Precis som @Pacsac skriver får du kolla så det inte är något mellanrum, bindestreck eller något annat som inte stämmer vid fältet för ditt organisationsnummer under Inställningar - Företagsinställningar - Organisationsnummer. Har du fyllt i något felaktigt tecken eller likande här kan det generera meddelanden liknade det du fick.
Om det ser bra ut i fältet för organisationsnummer och det inte hjälper att skapa om filen behöver du ringa vår support för vidare hjälp.
/Tinna
... Visa mer
2024-03-05
15:02
Hej @Oskar568 Tack för att du skriver till oss.
När jag läste dina frågor funderar jag på om du inte skulle ta och kika på SPCS-kortet i och med att du hanterar en så pass stor mängd av kvitton. Med SPCS-kortet, som är gratis, får du i samma sekund som kortet dras får du en notis i appen som påminner dig om att fota kvittot. Allt underlag kommer på ett magiskt sätt på rätt plats i bokföringen. På så vis har du bokfört i stort sett allt på en gång. Läs gärna mer om SPCS-kortet här.
A) Endast 10% av mina kvitton (mycket reseutlägg etc) tolkas av appen.
Här framgår det inte riktigt om du tar bilden via scanner appen eller mejlar in bilderna till Visma Scanner? Visma Scanner bör tolka uppgifterna på kvittot förutsatt att kvittot är i bra skick. Här har vi svårt att säga varför de inte tolkas eftersom vi inte vet hur du jobbar och hur kvittona ser ut. B) Fältet Leverantörsnamn är alltid tomt (i princip) - Kan man inte få välja ett annat fält? Typ Kommentar från Visma Scanner appen.
Visst, du kan lägga in en egen kommentar i fältet "Kommentar" i Scannerappen som du sedan kan se i Visma eEkonomi när underlaget kommer in. Kommentaren kommer dock inte in i fältet Leverantörsnamn, men du ska kunna se kommentaren på bildunderlaget. C) Varje gång man trycker på bildunderlag så skymmer det det belopp man försöker matcha - och jag får stänga och öppna Bildunderlag ibland 3-5 ggr för att komma ihåg vad jag letar efter.
Här är vi inte riktigt med på vad du menar eller, var i programmet du är. Vi har försökt återskapa det under Kassa- och bankhändelser men får inte samma utfall som du beskriver. D) Istället för att behöva hovra över den lilla ikonen - kan ni inte visa en miniatyrbild etc? E) Eller att subject i de email man skickar faktiskt blir en kommentar som man kan se i Bildunderlag
Dessa båda förbättringsförslag får du gärna registrera direkt till våra utvecklare av Visma eEkonomi via Feedback och förslag.
Om du har några ytterligare frågor eller funderingar rekommenderar jag att du slår en signal till oss så kan vi bollar tankar och idéer kring arbetssätt och varför det inte riktigt fungerar som du önskar.
Ha en fin eftermiddag och välkommen tillbaka till forumet framöver.
/Tinna
... Visa mer
2023-03-24
10:51
Hej @Oskar568!
Anledningen till att du får det felmeddelandet är att du kan inte lägga till bankhändelser framåt i tiden eftersom betalningen inte har skett än. Om du har andra händelser du vill importera in får du öppna filen och radera raden för den bankhändelse med datum 2023-10-03. Du får även samma sorts fel om du försöker skapa en Ny bankhändelse under Kassa- och bankhändelser med ett datum framåt i tiden.
Hoppas detta hjälper dig och jag önskar dig en fortsatt fin dag.
// Anton
... Visa mer
2023-03-23
08:50
1Gilla
1930 ska vara kredit, 5800 och 2641 debet.
... Visa mer
2023-01-13
13:17
Hej Johan!
Det är svårt att säga om det är galet eller inte, det beror på när fakturan skapades. Om det är exakt som det var för Oskar568, så bör det betyda att du skapade fakturan i 2022 och arbetet var utfört i 2022 men du fick betalt i 2023. Om det är så, så stämmer det att du bokför upp det som en kundfordran. Om fakturan skapades i 2023 och du fick betalt då, men jobbet är utfört 2022 så är det en upplupen intäkt och du kan läsa här hur man bokför detta. Då bör du alltså korrigera det du bokförde och följa den hanteringen i tipset.
Ha det fint!
Josefine
... Visa mer