I det stora hela tror jag att jag tycker fördelarna med den nya fakturahanteringen överväger de upplevda nackdelarna i början. Vi gillar inte att förändra inarbetade rutiner, oavsett om det nya är objektivt bättre eller sämre. När jag har mer tid över och letar igenom trådar efter svar så kan jag ju också konstatera att det är en härligt tråkig ton vi har när vi stressade försöker få svar på hur saker fungerar, eller inte. Gäller i hög grad även mig själv. För mig är det ett någorlunda överkomligt problem att fakturorna markeras som utskrivna, det går ju att bara klicka ur och skriva ut dem igen. Det blev lite sämre där nu eftersom det är olika arbetsbild vid utskrift av flera, men flikarna är ju iaf öppna båda två. Jag har dock aldrig gillat funktionen öht och skulle önska att den (m.fl.) var valbar i företagsinställningarna. Det är, som @AccountantfromHell_singland var inne på tidigare, stor skillnad på att jobba i daglig drift och att försöka få ordning på en "bokföring" man fått i ICA-kasse. Lite ifrågasätter jag också antagandet att så många använder den utskriftsmarkeringen som kontrollrutin. Min erfarenhet är att de som, av mer eller mindre legitima anledningar, har bristande kontroll över vad som är skickat och inte sällan använder sig av så pass avancerade verktyg som VismaAdmin?000 ändå är...iaf inte med särskilt lyckat resultat. Er kundbas har ni ju naturligtvis bättre koll på, men en snabbanalys av aktiva i forumet pekar nog ändå på att den gruppen användare hellre gav upp och lämnade bort den där ICA-kassen... Jag skulle hursom föredra att man kunde välja kombination. Skriv ut till skrivare/e-post, pdf och skrivare eller både pdf, skrivare och e-post etc. Har man en standardrutin man föredrar skulle man kunna sätta valet som default, motsvarande utskrifterna av lönebesked i Visma Lön?00:
... Visa mer