2024-12-02
09:42
Hej @Tibor B
Som svar på din fråga så är det faktiskt så det ska fungera. Funktionen "läsa" innebär att användare som har denna behörighet skall kunna läsa allas resursplaneringar, inte bara sina egna. Detta gäller inkluderande användare på andra kontor.
Vi förstår att detta kan skapa viss oro angående känslighet och konfidentialitet. Vanligtvis innehåller resursplaneringar inte känslig information, men om detta ändå är ett bekymmer, uppmuntrar vi er att skicka in förslag på produktförbättringar via vår officiella kanal för produktfeedbac enligt bilden nedan.
Om det finns specifika orsaker till varför detta skapar problem för er organisation, är våra utvecklare intresserade av att höra era synpunkter för att förstå er situation bättre och överväga möjliga ändringar framöver.
Ha en fortsatt fin dag.
/Tinna
... Visa mer
2024-02-23
08:13
Hejsan @Tibor B! Tack för att du tar dig tiden att framföra detta. Vi vill gärna veta mer om önskemålet och en kollega till mig kommer att ta kontakt med din inom kort. Jag önskar dig en fin helg! /Ebba
... Visa mer
2023-09-26
16:00
Hej! Som jag nämnde i den andra tråden så jag har tagit detta vidare. Där ger jag dig också ett tips om hur du i framtiden kan lämna förslag direkt i ditt Advisor. Ha en fin eftermiddag och varmt välkommen tillbaka! /Ebba
... Visa mer
2022-01-19
15:47
hej Tinne, jag har inte bockat i rutan för att visa inaktiva, och är medveten om den funktionen så att säga. gör jag det så får jag betydligt fler i listan på helt inaktiverade kunder. Det som verkar vara fallet på våra uppdrag är att det under resursplaneringen fortfarande syns kunder som vi tidigare haft ett revisionsuppdrag på upplagt men som sedan inaktiverats därför att vi inte har det längre. Det går inte att klicka vidare och fylla i någon resursplanering för de kunderna som fortfarande syns i listan men där ett uppdrag inte längre är aktiv, men jag önskar som sagt att de inte syntes alls i listan. Tar ditt tips i övrigt till mig gällande att dela upp uppdragen, men rent praktiskt medför det väldigt mycket merarbete tror jag, när vi ska lägga upp då i princip 12 olika uppdrag för bokslut och revision och kanske även deklaration, som ska kopplas till prissättning också. Jag får leva med att det är lite längre lista i resursplaneringen nu i hopp om att kanske funktion kommer framöver så det kan filtreras eller sorteras enklare direkt där.
... Visa mer
2021-08-13
08:15
Hej!
Det låter märkligt! Blir det så även när du väljer från föregående år? Iså fall skulle jag rekommendera dig att ringa in till supporten. På det viset kan de hjälpa dig att titta på ditt program i realtid för att försöka klura ut vad som orsakar detta.
Återkom gärna här i tråden när du har pratat med dem. 🙂
Ha en fin fredag och helg!
/Agnes
... Visa mer
2019-10-16
11:13
Hej Tibor! Jag förstår absolut din reaktion på denna begränsning. Det var ingen uppdatering som var planerad utan snarare ett fel i systemet. Begänsningen hamnade tillfälligt på maximalt 99 timmar. Vi har tagit bort denna begränsning men tyvärr påverkade detta era tidssaldon och i vissa fall fick man även lägga tillbaka de timmar som funnits tidigare som översteg 99. Så klart ska vi inte göra uppdateringar som begränsar användare och som ställer till med problem för er. /Tobias
... Visa mer
2015-08-18
12:40
Hej! Du kan ändra/lägga till prislista på befintliga kunder med funktionen massuppdatera redigera grunduppgifter. Det går inte att byta prissättning på existerande uppdrag för många kunder samtidigt beroende på den mängd felhantering och validering som måste göras då. Med vänliga hälsningar Björn Lindström
... Visa mer