2023-05-02
11:18
Hej igen!
Tyvärr kan supporten endast hjälpa till med progamrelaterade frågor och inte om det gäller hur du skall hantera själva bokföringen av detta. Så om du behöver hjälp med hur det funkar rent programmässigt går det utmärkt att kontakta supporten och de kan koppla upp sig vid behov. Det kan också vara värt att tänka på en omstart av programmet om det blivit för mycket fel, vilket du kan få hjälp av supporten kring hur du gör det.
Om du behöver hjälp med hur du skall göra det rent bokföringsmässigt så rekommenderar jag dig att ta hjälp av en redovisningskonsult som kan se din bokföring och hjälpa dig med hur du korrigerar på bästa sätt. På vår hemsida hittar du information om konsulter som använder sig av våra program.
Ha det fint.
Josefine
... Visa mer
2023-04-03
16:03
Hej @IFK Ås!
Tyvärr finns det ingen funktion för detta i dags läget. Det man kan göra är att döpa sina kunder till exempelvis Familjen Johansson etc. för att kunna hålla koll på statistiken osv. Alternativet är att jobba med kundgrupper istället för enstaka kunder. Men du har inte samma möjligheter där som i Visma Förening där du kan välja en huvudmedlem utan om du fakturerar en kundgrupp så fakturerar man alla i den kundgruppen. Därav rekommenderar jag det först nämnda.
Det kanske finns någon annan förening här i forumet som har hittat något smidigt arbetssätt? 🙂
Annars önskar jag dig en fortsatt fin dag!
// Anton
... Visa mer
2023-02-13
10:10
Hejsan @Bengan52!
Om du har registrerat en inbetalning direkt på fakturan så kan du inte matcha en bankkhändelse mot fakturan då den redan är betald. Alltså nej den blir inte dubbelbokförd.
Om du vill ångra inbetalningen och istället matcha med bankhändelsen som du importerade från banken, så går du till Kassa- och bankhändelser och sedan fliken Periodens bankhändelser. Leta upp händelsen som skapades när du registrerade inbetalningen och sedan ångra matchning. Därefter kan du matcha den importerade bankhändelsen mot fakturan.
Ha det fint!
// Anton
... Visa mer