2025-03-21
09:51
Hej @Johanz
Tack för din fråga. Utbetalningsdatumet som programmet sätter är ett standardvärde som väljs automatiskt. När jag testade själv, märkte jag att programmet kopierar datumet från den senast låsta lönekörningen och föreslår detta datum. Stämde även av detta med våra produktspecilister och det är så programmet fungerar.
Trevlig helg!
... Visa mer
2025-02-21
13:28
Hej igen
Ok men då är jag med dig. Jag skulle gissa att det kan bero på antalet bildunderlag som visas per sida skiljer sig mellan de olika delarna av systemet.
När du söker direkt under Inköp - Bildunderlag visas 50 poster per sida, och om du har färre än så fungerar sökningen utan problem. När du däremot går via Kassa- och bankhändelser för att matcha och koppla bild visas endast 25 poster per sida, vilket kan påverka hur sökningen genomförs om du har fler än 25 bildunderlag.
Så förmodligen har du fler än 25 bildunderlag som är fördelade på fler sidor (så många har inte jag och därför funkar det hos mig), vilket gör att sökningen fungerar på det ena stället men inte det andra. Men vi ska självklart titta på hur det ser ut hos dig om du slår en signal till supporten så vi får klarhet i hur det ser ut hos dig.
Välkommen att kontakta supporten
... Visa mer
2024-07-01
14:28
Hej @Johanz!
I dagsläget finns det ingen attestfunktion för kvitton i eEkonomi. Men du får gärna lägga detta som ett förbättringsförslag till oss. det gör du under feedback och förslag, som du hittar längst ner till vänster i ditt program.
Ha en fin dag! / Madelaine
... Visa mer
2024-01-11
09:13
Hej @Johanz
Tack för att du delar dina synpunkter och förslag för produktförbättringar med oss. Vi uppskattar din feedback och har tagit det vidare internt.
Har du några fler önskemål om förbättringsförslag är du varmt välkommen att lämna dem direkt till våra utvecklare av Visma eEkonomi via en knapp längst ned på sidopanelen som heter Feedback och förslag. Klickar du på den knappen kommer du till förslagssidan i Visma eEkonomi. Tryck sedan på den gröna knappen Lämna förslag. Du kommer då att länkas vidare till ett formulär där du kan lämna ditt önskemål.
Ha det fint
/Tinna
... Visa mer
2023-02-16
15:33
Super BRA!!!
... Visa mer
2023-02-02
14:07
Hej Nej saldot som visas kommer alltid att vara rätt men alla poster visas inte i transaktionslistan. Vänliga hälsningar RoffaK
... Visa mer
2023-01-10
13:18
Hej @Johanz
Gör så att du tar kontakt med våra kunniga kollegor på supporten så får vi felsöka tillsammans med dig i ditt program.
Välkommen att kontakta supporten
/Tinna
... Visa mer
2022-12-31
19:36
Kanske prova att, i Visma Scanner-appen, stänga av funktionen för att skicka direkt till eEkonomi. Då kan du öppna den inskickade dokumenten i appen och då tycks de tolkas. Och sedan skicka in dem. Nackdelen är just det att det är lite mer manuellt.
... Visa mer
2022-12-30
08:55
Hej @Johanz!
När du arbetar via Visma eEkonomi-appen och Visma Scanner så finns det idag ingen möjlighet att rita eller lägga in anteckningar så som du beskriver, så en rekommendation på en surfplatta är inte helt lätt att ge utifrån det.. 🙂 När ett foto tas med Visma scanner kan du däremot lägga in en anteckning eller kommentar innan dokumentet skickas vidare.
Som du säkert vet så finns det en uppsjö av surfplattor, så det kanske är bäst att prata med ett företag som säljer surfplattor som kan hjälpa dig att hitta en som matchar dina behov? Båda apparna fungerar med Android och ska du använda Visma Scanner via surfplattan så är det bra att ha en med kamera.
Om någon annan av våra medlemmar använder en surfplatta som ni tycker fungerar extra bra i ert arbete får ni gärna komma med era bästa tips!
Önskar dig ett gott nytt år! /Tinne
... Visa mer
2022-11-30
08:12
Hej @Johanz
I programhjälpens avsnitt Ta bort eller makulera en preliminär verifikation kan du läsa om vad som gäller samt i vilket läge du har möjlighet att göra en korrigering och när det inte går att korrigera.
Har du några följdfrågor eller funderingar är du alltid välkommen att höra av dig till oss i forumet.
//Tinna
... Visa mer
2022-11-29
10:23
Ha! Inte tänkt på. Duplicera flik fungerar även i Firefox och i Safari.
... Visa mer
2022-11-15
18:33
1Gilla
Du ska hantera hela det inbetalda beloppet från Bankhändelsen, finns inget behov av att göra någon del i annan funktion. Du väljer först under Bokföringshändelse Inbetalning från kundfaktura. Då får du upp rutan för kundfaktura där du skriver in fakturanumret om kunden angivit det, annars klickar du på den blå söksymbolen och får du upp alla fakturor. Du kan sortera på belopp, kund eller förfallodatum så att du kan välja rätt. Om resten av betalningen avser en annan faktura väljer du den. Annars byter tu Bokföringshändelse till Övrig insättning och konterar rätt belopp på rätt konto. Men nej, det finns inga kortkommandon.
... Visa mer