2024-01-19
14:09
Hej @Stefan78
Tack för att du kontaktar oss.
Börja med att höra av dig till Visma Finance och kontrollera om du ska betala regressen eller inte. Troligtvis behöver du inte göra det eftersom Visma Finance ska ha fått in pengarna.
Nu har din faktura återlämnats till dig, vilket skapar något vi kallar för en återlämningsverifikation. Du kan se vilket verifikationsnummer som skapats inne på din faktura. Du behöver nu skapa en korrigeringsverifikation eftersom den leverantörsfakturan troligen inte ska ha registrerats.
När det gäller den obetalda kundfakturan (ursprungsfakturan) går du in under Försäljning - Kundfakturor välj den aktuella fakturan - välj Åtgärder (till höger) och registrera inbetalning mot kassakontot 1910. Då skapas ytterligare en verifikation (för inbetalningen mot kassakontot) och även denna verifikation ska du korrigera.
Hur du skapar en korrigeringsverifikation kan du läsa om i hjälpavsnittet Skapa en korrigeringsverifikation
Det blir lite rörigt men jag hoppas att du löser det och annars rekommenderar jag att du kontaktar vår kunniga support.
Trevlig helg /Tinna
... Visa mer
2021-04-14
12:04
2 Gillar
Upptäckte att det som inte fungerade var att trycka på den gröna knappen ”Bokför”, av någon anledning behövde jag klicka Matcha och sedan manuellt välja aktuell faktura. Problemet löst! Tack
... Visa mer
2021-04-12
13:21
Hejsan!
Din lösning ser kanon ut! 🙂
Det är precis som du skriver något man kommer få lösa manuellt och 1910 är väl ett passande konto att "mellanlanda" på tycker jag också.
Ha en fortsatt bra måndag!
/My
... Visa mer