Hej, Era förslag på lösningar utgår ifrån att man använder sig av beställningspunkt. Det gör inte vi eftersom vi har så stora säsongsvariationer. Jag har testat att lägga in minusvärde men det hjälper inte. Artiklarna som är markerade utgående/inaktiva syns i alla fall. Tänkte jag skulle beskriva hur jag gör vid beställning. Börjar med att skapa en beställning för rätt leverantör. Klickar på flik 2 "Leverantörens artikelnummer". I rullgardinen som kommer letar jag upp den artikel jag ska beställa. Markerar, vänsterklickar fyller i antal. När väl alla beställda varor är med så avslutas beställningen genom att skickas. Här då problemet att under punkt 3 så kommer utgående/inaktiva artiklar upp ÄVEN om det är minussaldo. Visst man kan lägga in eller markera olika fält som då skulle kunna indikera att artikel är utgående/inaktiv och på så vis selektera, med det är ju extra jobb med det och om man nu har markerat artiklar i systemet att de är utgående/inaktiv så borde det ju vara en option här att kunna selektera bort dem. Hade ni dessutom lagt in funktionen i rullgardinen att man kunde sortera artiklarna efter art nr, lev art nr och benämning så hade den blivit ännu mer lättarbetad. Mvh Peter
... Visa mer