Hej!
Vi har nu löst problemet och har du inte redan fått in dina saknade händelser för 6/3 så är dessa på väg in.
Ha det fint!
/Jenny
... Visa mer
2025-03-11
13:16
Hej @MNDU__
Detta ska vara löst i version 4.26.0 av Visma eEkonomi appen så om du inte har hunnit uppdatera till den versionen ännu så är vår rekommendation att göra det.
Ha det fint!
/Jenny
... Visa mer
2025-02-17
13:52
Hej!
Jag vill bara återkoppla här i tråden att vi har fått det bekräftat att vi har haft ett fel gällande detta och att klarmarkeringar har fallit bort felaktigt. Om du har råkat ut för det behöver du markera dessa manuellt som klara men vi har gjort en fix i programmet som gör att det inte ska hända igen.
Ha en fortsatt fin dag!
... Visa mer
2025-02-07
12:48
Just nu märker vi att många användare har problem med att förhandsgranska lönebesked och lönefil i tjänsten Lön Smart/Lön Direkt.
Vi undersöker detta och uppdaterar i tråden så fort vi har mer information.
Du kan välja att prenumerera på ditt program för att få uppdateringar via mejl om kända fel. Gör så här för att prenumerera 1. Välj fliken Kända fel. 2. Välj din produkt. 3. Välj “Prenumerera”.
... Visa mer
Etiketter:
- Välj din produkt:
-
Lön Direkt
2025-02-06
15:33
Hej!
I dagsläget finns det inga planer på att införa någon förändring kring detta men vi har återigen lyft detta som ett förbättringsförslag för framtiden.
Ha det fint!
/Jenny
... Visa mer
2025-02-03
16:31
Hej @Medlem_2020
Detta ska vara löst både för redan inkomna underlag och nya som skickas från Visma Scanner.
/Jenny
... Visa mer
2025-01-09
11:09
Hej!
Precis som @MiasRedovisning så har vi ett problem just nu där bildunderlagen för mottagna e-fakturor inte visas helt korrekt. En fix har gjorts så att du ska kunna se underlagen när du öppnar och ska bokföra utkastet Du kan fortfarande uppleva problem med att det visas tomma bilder i listläget och det är något som är på gång att lösas.
Ha en fortsatt fin dag!
/Jenny
... Visa mer
2024-12-17
10:13
Hej,
Precis som min kollega Tinna har skrivit tidigare så är detta en begränsning i programmet och för närvarande behöver varje valutakonto ha ett unikt IBAN nummer inlagt.
Du får gärna dela ditt förbättringsförslag via Feedback och förslag som du hittar längst ned till vänster inne i Visma eEkonomi så kommer detta direkt till våra utvecklare.
Ha det fint! /Jenny
... Visa mer
2024-12-03
13:32
Hej!
Vi är medvetna om att vi inte har en optimal hantering gällande detta i programmet och vi har återigen lyft detta som en förbättringspunkt i Visma eEkonomi. Med det sagt har vi inte någon mer information i dagsläget om detta är något som kommer att förändras framåt i programmet.
Ha det fint!
/Jenny
... Visa mer
2024-10-09
10:18
Hej,
Den här förändringen har vi gjort dels för att få det mer överskådligt men också för att minska datan i programmet. När det gäller betalningar så har det inte gjorts några justeringar utan det fungerar som det gjort tidigare.
Ha det fint! /Jenny
... Visa mer
2023-12-18
11:44
Hej,
Problemet är nu löst!
/Jenny
... Visa mer
2023-12-18
11:08
Hej,
För tillfället har vi kunder som upplever problem med att man inte ser Leverantörsfakturor under Inköp vid samarbete med Visma eEkonomi Fakturering.
Vi undersöker problemet och uppdaterar tråden så fort vi har mer information.
... Visa mer
Etiketter:
- Välj din produkt:
-
eEkonomi
2023-11-21
11:24
Hej!
Precis som du säger så har det smugit sig in ett fel här där vi har vänt på dessa kontons benämning och momskod. Det här har vi rapporterat som ett fel i programmet. I dagsläget är det inte ett prioriterat fel att rätta till och det är inga problem att fortsätta använda kontona så som de ser ut i Visma eEkonomi just nu.
Ha det fint!
/Jenny
... Visa mer
2023-11-02
15:22
Hej,
Vi har uppmärksammat att vi har problem just nu med den automatiska matchningen/bokföringen. Följ forumtråden Automatisk matchning/bokföring av bankhändelse fungerar inte för att få information när vi har en lösning på plats.
Ha det gott!
/Jenny
... Visa mer
2023-10-12
15:26
Hej!
Precis som mina kollegor tidigare har skrivit så är vår tanke att öresavrundningen inte ska göras när det gäller t ex swishbetalningar då betalningen redan är gjord. Vi hör och ser era tankar och åsikter och det är något som vi har tagit vidare som förbättringsförslag av Visma eEkonomi.
/Jenny
... Visa mer
2023-09-14
10:32
Hej alla, Visma Sms har stängt.
Som ni alla vet har Visma Sms varit stängt för underhåll under sommaren och vi har nu landat i ett beslut att inte öppna upp tjänsten igen. Vi förstår att detta skapar besvikelse och frustration hos er.
Anledningen beror framförallt på att sms-tjänsten inte lever upp till den nivå som vi önskar.
Vi förstår om det här känns stökigt, men det finns andra lösningar på marknaden som kan hjälpa dig med fortsatt sms-kommunikation med dina kunder. För dig som skickar många sms rekommenderar vi sms-lösningen hos LINK Mobility. Ange Visma Spcs när du är i kontakt med dem.
Oavsett vilken leverantör ni väljer framöver, vill vi ge lite tips på vägen. På vår hemsida finns mer info om hur ni exempelvis exporterar en kundlista från programmet.
Ta hand om er och tveka inte att höra av er om ni har fler funderingar.
/Jenny
... Visa mer
2023-09-08
11:31
Hej!
Vi är verkligen ledsna att det har dragit ut på tiden, men nu har vi kommit längre och ambitionen är att vi kommer tillbaka med mer info under nästa vecka.
/Jenny
... Visa mer
2023-09-05
15:53
1Gilla
Hej!
När det gäller transaktioner så skickas det en faktura för dessa när transaktionerna överstiger 100 kr exkl. moms eller senast efter 3 månader.
@Marica - Vad jag kan se så använder du Visma eEkonomi och det här användartipset är skrivet utifrån hur det fungerar i Visma Administration. Har du några fler funderingar kring Kivra och eEkonomi kan du kolla in hjälpen alternativt ta kontakt med vår support.
Ha det gott!
/Jenny
... Visa mer
2023-09-04
09:00
Hej!
Vi har rapporterat det här som ett fel i programmet.
I dagsläget har jag ingen information om när det rättas men vi återkopplar när en lösning finns på plats.
Ha det fint!
/Jenny
... Visa mer
2023-08-24
14:33
Hej!
Jag ber om ursäkt över att det dröjer med återkoppling om tjänsten men så fort vi vet något kommer vi att uppdatera tråden Visma Sms stängd pga underhåll. Så jag rekommenderar att ni följer fliken Driftinfo, då får ni ett mejl när det finns ny information. Detta görs genom att logga in på forumet och gå in på det produktområde du vill följa, välj fliken Driftinfo - klicka på prickarna uppe till höger och välj Prenumerera.
/Jenny
... Visa mer
2023-08-16
13:36
Hej @Ing-Marie1!
I dagsläget har vi inte någon information om Visma Sms driftunderhåll men jag rekommenderar att du följer inlägget Visma Sms stängd pga underhåll där vi kommer att uppdatera med mer information så fort vi kan.
/Jenny
... Visa mer
2023-04-12
14:10
Hej!
När det gäller felet med att det blir en felaktig differens på leverantörsfakturan så finns all information i forumtråden Det blir felaktig diff på leverantörsfakturan när du använder kommandot Godkänn preliminärt belopp. Felet som vi har är ett visningsfel så det går bra att journalföra fakturan, skapa betalning på fakturan osv utan att det är något som ska påverkas, det är alltså inte någon faktisk differens som uppstår av kommandot Godkänn preliminärt belopp. Vill du kunna arbeta vidare med Godkänn preliminärt belopp och behöver ha summan för differens korrekt så behöver du kontakta vår support för att få tillgång till en fil som hjälper till att ta bort differensen.
Den informationen jag har i dagsläget är att detta kommer att rättas i nästa version som vi släpper av Visma Administration men när det sker kan jag inte svara på.
/Jenny
... Visa mer
2023-03-15
12:22
Hej @pisun_!
Jag rekommenderar att du tar kontakt med oss via telefon för vidare undersökning i ärendet och så att du kan visa hur det ser ut i ditt program. Du når oss på 0470 - 70 62 00.
Ha det gott!
/Jenny
... Visa mer
2023-03-07
11:11
Hej igen,
En camt.053 är ett kontoutdrag till skillnad från camt.054 som innehåller enbart debet och kredittransaktionerna. I administration finns det stöd för återrapportering av camt.054.
Jag kommer att se över vår information och hur vi på bästa sätt informerar om eventuell extrakostnad som banken tar ut.
/Jenny
... Visa mer
2023-03-06
12:08
Hej @Lena L!
När det gäller XML/ISO20022 så stödjer Visma Administration utbetalningsfiler i formatet XML samt återrapporteringsfiler i Camt.054 som du kan ta fram på bankens sida. När det gäller SEB så har de ett tillägg som kallas Utökad redovisning och det är att du som kund kan få camt.054 var 15:e minut. Det kostar extra per konto och månad och är ett val som görs när du ansluter dig till tjänsten hos banken. Men det är alltså inte ett krav för att få det att fungera med administrationsprogrammet.
Jag skulle rekommendera att du tar kontakt med SEB igen för att se om tillägget är nödvändigt för dig och ditt företag.
Ha det gott!
/Jenny
... Visa mer
2023-01-31
08:13
Hej igen,
Tack för dina tankar och input, allt sådant är värdefullt för oss!
/Jenny
... Visa mer
2023-01-27
11:50
Hej,
När det gäller att det skrivs ut en följesedel när du väljer alternativet Skicka - Aktuellt ordererkännande är rapporterat som ett fel. Det finns mer information om det i inlägget Följesedel skrivs ut istället för ordererkännande som finns på fliken Kända fel här i forumet. Följ gärna det inlägget då det är där vi gör en uppdatering när vi har en lösning på plats.
/Jenny
... Visa mer
2023-01-27
11:15
Hej @Thomas10,
Det är precis som du säger enbart sorteringen i listläget som ändras och inte i vilken ordning fakturorna skapas. När du samlingsfakturerar slås fakturorna ihop på samma kundnummer och sedan kollar vi på första ordernumret när fakturorna skapas. Som du ser på bilden nedan kommer ordernummer 130 och 132 att samlingsfaktureras och ordningen programmet kommer skapa fakturorna är 129 - 130/132 - 131.
Jag tar det vidare som ett önskemål om att fakturorna ska skapas utefter vad du valt för ordning i dialogrutan istället 🙂
Ha det gott!
/Jenny
... Visa mer
2023-01-24
12:19
1Gilla
Hej igen,
Vi har nu lagt ut informationen under fliken Kända fel så följ tråden Följesedel skrivs ut istället för ordererkännande för information om när vi har en lösning på plats.
/Jenny
... Visa mer
2023-01-23
16:29
1Gilla
Hej!
Just nu har vi ett fel i version 2022.33 där du får ut en följesedel även vid valet Skicka - Aktuellt ordererkännande om ordern är markerad som Skickad. När du klickar direkt på Skicka-knappen är det korrekt att det ska skrivas ut en följesedel om ordern redan är skickad.
Man kan istället använda valet Skicka - Ordererkännanden alternativt ta bort markeringen för Skickad och skriva ut ordern via Skicka - Aktuellt ordererkännande.
Vi uppdaterar i tråden när vi har mer information.
Ha det gott!
/Jenny
... Visa mer
2023-01-23
11:32
Hej,
Jag önskar att du tar kontakt med supporten för att felsöka vidare i detta!
/Jenny
... Visa mer
2023-01-19
14:43
Hej @Jeanette8,
Tack för dina synpunkter, jag tar dessa vidare till vår utvecklingsavdelning!
När det gäller att det kommer ut en följesedel när du väljer alternativet Skicka - Aktuellt ordererkännande är ett fel som är rapporterat. Om du behöver mejla en makulerad order så behöver du just nu istället välja alternativet Skicka - Extra orderdokument.
/Jenny
... Visa mer
2023-01-17
16:06
Hej!
När det gäller kommandot för att Skapa e-post har vi valt att se till så att hanteringen blir samma för order som för kundfakturor där du också får information om dokumentet redan är skickat. Ändringen för kundfakturorna gjordes i samband med att vi gjorde om fakturahanteringen. Önskar ni annan hantering rekommenderar jag er till att dela era förbättringsförslag via Startsidan i programmet.
@Lennie - Ett tips till dig som jag hoppas att du har användning för, är att du använder dig av lokal e-post som utskriftsval på kunden och sen väljer att det ska skrivas ut kopior till skrivaren i företagsinställningarna. Detta hittar du under Arkiv - Inställningar -Företagsinställningar - Mallar. Då får du ut ordererkännandet både på skrivaren och via e-post till kunden!
/Jenny
... Visa mer
2023-01-12
13:42
Hej! Vi har nu släppt en rättningsversion av Visma Administration, 2022.33 där det här problemet är rättat. Versionen finns att hämta antingen via Hjälp - Uppdatera programversion alternativt via vår hemsida under Ladda ner/uppdatera. Ha det gott!
/Jenny
... Visa mer
2023-01-12
13:38
Hej! Vi har nu släppt en rättningsversion av Visma Administration, 2022.33 där det här är löst. Versionen finns att hämta antingen via Hjälp - Uppdatera programversion alternativt via vår hemsida under Ladda ner/uppdatera. Ha det gott!
... Visa mer
2023-01-10
10:38
I det här inlägget har vi samlat information om hur det funkar med återrapportering av inbetalningar och det fungerar med både svenska och utländska betalningar.
Vad finns det för olika filformat i dagsläget för återrapportering av kundinbetalningar?
Camt.054/Camt.054C: Det mest framtidssäkra formatet då Bankgirot och Plusgirots format är på väg att fasas ut.
BG Max: Bankgirots format för återrapportering kommer att fasas ut i framtiden.
PGs Total In Bas: Plusgirots ena format för återrapportering som kommer att fasas ut i framtiden.
PGs Total In med utökad sökning (ej stöd för Total In ej utökad sökning): Ett till av Plusgirots format för återrapportering som kommer att fasas ut i framtiden.
Vilka inställningar behöver du göra i programmet?
Du behöver gå in under Arkiv - Inställningar - Företagsinställningar - Betalningar och ange vilken bank du har. Ange även sökväg till internetbank och om du vill ha en annan sökväg än vad programmet föreslår vid Mapp som ska föreslås vid inläsning av återrapporteringsfiler. Programmet föreslår C:\SPCSfiler och den sökvägen du väljer att använda måste du även ange i det programmet du använder för själva filhämtningen.
När det är klart går du in under Arkiv - Inställningar - Företagsinställningar - Betalningar - Inbetalningar där du fyller i Betalsätt för återrapportering vid camt.054, BG Max eller Total In beroende på vilken tjänst du använder. Bokföringskontot som är valt för betalsättet är det konto som kommer att användas i bokföringen när det gäller inbetalningen.
Hur gör jag i programmet för att läsa in en återrapporteringsfil?
Gå först in under Betalningar - Återrapporteringar inbetalningar, därefter kan du antingen manuellt gå in på internetbankens hemsida alternativt använda kommandot Gå till internetbank (sökvägen du la in i företagsinställningarna kommer då att användas).
Hämta hem återrapporteringsfilen och behöver du hjälp med hur du gör det kontaktar du din bank.
Gå tillbaka till programmet under Betalningar - Återrapporteringar inbetalningar och välj kommandot Läs in återrapporteringsfil, markera den aktuella filen och välj Öppna. Du kan läsa in flera betalfiler efter varandra och sedan hantera alla inlästa betalningar samtidigt.
Betalningarna som har lästs in kontrolleras automatiskt mot dina fakturor i programmet och i kolumnen Status ser du om det är något som behövs åtgärdas.
Grön ikon - fakturan har hittats, beloppet stämmer överens och fakturan sätts som betald.
Gul ikon - fakturan har hittats men det inbetalda beloppet stämmer inte överens med fakturan. Det kan bero på en delbetalning eller en överbetalning.
Röd ikon - fakturan har inte kunnat hittas och du måste antingen koppla betalningen till en annan faktura, eller ta bort raden med knappen Radera eller Ctrl+R och hanterar den betalningen manuellt.
När du har läst in en återrapporteringsfil i formatet Camt.054 sparas filen automatiskt i mappen SPCS_KUNDBET. Den sparas med samma filnamn som tidigare men inläsningsdatumet läggs till i början. Om filen innehåller betalningar till flera företag eller som innehåller både in och utbetalningar kommer du få en fråga om du vill behålla filen för att kunna läsa in resterande betalningar.
Vill du läsa mer om hur du hanterar återrapportering av kundinbetalningar eller hur du åtgärdar t ex delbetalningar eller fel är det bra att kolla in Återrapportering inbetalningar.
Har du funderingar kring betalfilsformat och återrapportering av leverantörsbetalningar så kolla in Bankfilsformat och återrapporteringsfiler.
... Visa mer
Etiketter:
2023-01-10
08:33
1Gilla
Hej,
Vi kommer att rätta till det här så att det fungerar som tidigare, när det är på plats återkopplar jag i tråden!
Ha det fint!
/Jenny
... Visa mer
2022-12-30
10:52
Hej!
Vi har rapporterat det här som ett fel i programmet och återkopplar när det finns en lösning på plats.
Ha det gott!
/Jenny
... Visa mer
2022-12-21
11:59
1Gilla
Hej @Fd medlem,
Jag ber om ursäkt över att det har skett ett missförstånd här i tråden. I samband med att vi har gjort en del ändringar och fått en ny Skicka-dialog när det gäller order så har även detta förändrats. Numera blir det precis som du skriver enbart ordererkännande som skrivs ut om du klickar på symbolen för Skicka. För att kunna skriva ut följesedlar behöver du välja pilen som pekar nedåt och antingen Aktuell följesedel eller Följesedlar. Jag tar det vidare från mitt håll som ett önskemål men du gärna lägga det som förbättringsförslag via Startsidan om du önskar ha tillbaka samma hantering som tidigare.
Ha det gott!
/Jenny
... Visa mer
2022-12-19
08:50
Hej!
I version 2022.3 av Visma Administration är det här problemet löst. Du hittar versionen via Ladda ner/uppdatera på vår hemsida eller via Hjälp - Uppdatera programversion via programmet. Läs mer om våra övriga nyheter i versionsnyheterna.
Ha det gott!
/Jenny
... Visa mer
2022-12-02
11:07
Hej @Angela!
Vi ser gärna att du tar kontakt med supporten så kan vi kika tillsammans och se vad det är du tycker blir tokigt.
Ha det gott!
/Jenny
... Visa mer
2022-11-24
16:42
Hej @Fd medlem!
I dagsläget har vi inte planerat att införa XML-formatet för DNB i Administration 2000 eller Lön 600 utan stödjer det enbart för storbankerna Danske Bank, Handelsbanken, Nordea, SEB och Swedbank. Sker några förändringar så uppdaterar vi såklart i tråden.
Ha det gott!
/Jenny
... Visa mer
2022-11-15
15:54
Hej @EkonomiFett!
Den här typen av frågor besvarar vi inte i forumet men jag länkar till vårt hjälpavsnitt om konteringsmallar där det finns mer information om hur du skapar detta i programmet. Annars kanske det är någon av våra andra användare som har något bra tips till dig och skriver en kommentar i tråden 🙂
Ha det fint!
/Jenny
... Visa mer
2022-11-14
16:18
Hej!
I Visma Administration går det inte att lösa så att listan av artiklar minskas ner om du lägger upp artiklarna via kolumnen Leverantörens artikelnummer som finns på fliken 1. Beställning.
Vi rekommenderar att man arbetar via fliken 3. Artiklar när du skapar upp en beställning för att få hjälp med de artiklarna som programmet rekommenderar att man beställer utifrån vad man har lagt in som beställningspunkt. I den listan kommer inte artiklar med som är markerade som utgående, inaktiva eller som @Fd medlem har tipsat om, har t ex -1 i beställningspunkt. Däremot finns det ingen kolumn för leverantörens artikelnummer i den vyn. Väljer du här att fylla i så många artiklar du vill beställa kommer det automatiskt läggas upp en artikelrad på fliken 1. Beställning. Läs gärna mer i vårt hjälpavsnitt Skapa beställning med beställningspunkt för att se om det arbetssättet kan passa dig bra.
Om du ändå önskar arbeta med att lägga upp artiklarna via leverantörens artikelnummer rekommenderar jag dig att lämna ett förbättringsförslag via programmets startsida som min kollega Tinna skrivit innan.
Ha det gott!
/Jenny
... Visa mer
2022-11-08
15:54
Hej,
När vi har tagit fram stödet för XML hanteringen i programmet har vi gjort det tillsammans med bankerna utifrån hur dom önskar ha det. När det gäller frågor som uppkommer från integrationspartners och hur det fungerar i administration så har de en egen mejladress som de kan använda för att kontakta supporten!
Ha det gott!
/Jenny
... Visa mer
2022-10-24
13:49
1Gilla
Förhoppningsvis har du inte missat att du kan skicka fakturor till privatpersoner så att de smidigt landar i Kivra. Här får du mer information om vad som faktiskt sker när du skickar en faktura till din kund via Kivra.
I Visma Administration är det inte mycket inställningar du behöver göra, mer än att du behöver fylla i kontaktuppgifter samt godkänna Kivras avtal när du skickar första fakturan med utskriftsvalet Kivra. Du kan också aktivera det från företagsinställningarna under Arkiv - Inställningar - Företagsinställningar - Mina tjänster - Digitala fakturor och dokument och på fliken Till privatpersoner.
Om du vill göra en kontroll över vilka av dina kunder som vill ta emot sina fakturor via deras Kivrabrevlåda kan du använda kommandot Sök mottagare e-dokument. Då görs en kontroll på alla dina kunders personnummer eller e-postadress som finns i kundregistret. För att en mottagare ska kunna hittas på e-postadressen krävs det att din kund har verifierat sin e-post hos Kivra.
I listan som visas kan du välja om utskriftsvalet ska ändras till Kivra på alla kunder eller endast de du väljer att markera.
Du skapar fakturan precis som vanligt och när du har skickat iväg fakturan till Kivra får mottagaren ett mejl om att de har en ny faktura från dig. Om fakturan inte är hanterad innan förfallodatumet har passerat får din kund ytterligare ett mejl med automatik.
Hur ser det ut i Kivra för din kund?
När kunden loggar in och går in på startsidan så ser de att det finns ohanterade dokument från ditt företag. Som standard visas ditt företagsnamn men vill du istället att det är din företagslogga som visas går det utmärkt. Hör av dig till Kivra så hjälper dem dig.
När din kund väljer ditt företag i sin lista får de en överblick över sina fakturor från dig med information om t ex fakturanummer, saldo och förfallodatum.
När din kund går in på en specifik faktura i listan kan de se betalinformation. Informationen som visas här är beroende på vad du har valt ska visas i dina företagsinställningar. Läs mer i Digitala fakturor och dokument, fliken Till privatpersoner, företagsinställningar.
Vill du att kunden ska kunna betala fakturan med swish? Självklart är det möjligt och för att komma igång kontaktar du Kivra för mer information.
... Visa mer
Etiketter:
2022-10-24
13:09
Hej!
Det är inget som fungerar i programmet och är i dagsläget inte planerat att förändra. Däremot går det att lösa via att ändra din signatur i ditt mejlprogram precis som andra användare har skrivit tidigare här i tråden.
Ha det fint!
/Jenny
... Visa mer
2022-10-21
16:24
1Gilla
Hej!
Vi tar med oss det för framtida förbättringar av programmet.
/Jenny
... Visa mer
2022-10-10
16:51
Hej!
Företagstermometern visar hur stor skuld det är samt hur mycket som är betalt av den skulden men inte när den betalades. Skulden visas per förfallodatum då det är då man borde betala det. Har du gjort en delbetalning så kommer leverantörsskulden att sättas som betald för delbeloppet och beloppet betalda fakturor blir på förfallodatumet oberoende på betaldatum. Så på sätt och vis hanterar vi delbetalningar men vi tar inte hänsyn till att man har valt ett annat betaldatum. Jag tar med mig dina synpunkter vidare men som jag skrivit tidigare är det inte i dagsläget aktuellt att göra några förändringar i hanteringen av företagstermometern.
/Jenny
... Visa mer
2022-10-04
08:27
Hej @Balticpeter !
Jag förstår att det är en förbättring som hade hjälpt dig i ditt arbete. Att ändra om så att företagstermometern går på betaldatumet istället kräver att vi behöver förändra hur den är uppbyggd och det är inte något som vi har kunnat prioritera framför andra funktioner och förbättringar. Sker det någon förändring framåt uppdaterar vi självklart tråden.
Ha en fin dag!
/Jenny
... Visa mer
2022-09-13
15:47
Hej,
@Thomas10 - Du har fått återkoppling på ditt ärende men jag uppdaterar även tråden om någon annan användare vill veta!
Vi har rapporterat det här som ett fel i programmet. I dagsläget kan jag inte svara på när en lösning är på plats men det finns ett par alternativ för att komma runt problemet: - Du skriver färdigt hela namnet och sedan plockar den avvikande leveransadress som kommer upp. - Du skriver inte in någonting utan väljer bland hela listan över avvikande leveransadresser.
Ha det gott!
/Jenny
... Visa mer
2022-09-06
15:58
Hej @Fd medlem,
Programmet har tidigare varit uppbyggt på det sättet så att du bara har kunnat få ut en utskrift för varje typ av faktura och det är något som hänger kvar i den här utskriften, Skickade fakturor. Det kan hända att det är något som ses över framåt men det är inget jag vill lova här och nu. Du får gärna lägga det som ett förbättringsförslag via Startsidan i programmet och knappen Förbättringsförslag.
Du kanske redan vet om det men jag vill ändå passa på att tipsa om att det finns program att använda för att sammanslå pdf:er som kanske kan vara till en hjälp. Då kan du få en och samma pdf-fil även om det inte är direkt från Visma Administration som det sker.
Ha det gott!
/Jenny
... Visa mer
2022-08-26
10:10
@Susanne7 - Nej vi har inte någon koppling mot Visma Autopay i Visma Administration. När det gäller XML-formatet så kan uppställningen på filen se olika ut beroende på vilken bank du har. Tänker mig att Den Norske Bank borde kunna svara på vilken av storbankerna som de följer i sin uppställning så du kan använda XML-formatet på dina utbetalningar 🙂
/Jenny
... Visa mer
2022-08-25
11:00
Hej @Susanne7!
Visma Administratör har i dagsläget stöd för storbankerna, Danske Bank, Handelsbanken, Nordea, SEB och Swedbank. De mindre bankerna brukar följa någon av dessa bankernas filformat så jag rekommenderar att du tar kontakt med din bank och kollar vilken dom följer. Sen kan du ändra till den banken i företagsinställningarna.
Om det är så att de inte följer någon av dessa banker rekommenderar jag att du lägger in ett önskemål via Startsidan i programmet och knappen Förbättringsförslag.
Ha det gott!
/Jenny
... Visa mer
2022-06-22
11:51
Hej igen,
Tack för att du förtydligar hur ni arbetar på just ditt företag, jag tar med mig det till teamet för att se vad vi kan göra för ytterligare förbättringar framåt.
Ha en fortsatt fin dag!
/Jenny
... Visa mer
2022-06-22
10:39
Hej @Fd medlem!
Precis som du skriver så har man tidigare behövt ta bort sitt bankgiro i företagsinställningarna om man inte velat skriva om sina avtal hos Danske Bank (för att kunna använda bankgiro som frånkonto istället för bankkontonumret). Men det här är nu ändrat i version 2022.1.
De ändringar som har gjorts för att förbättra betalfilerna till bland annat Danske Bank är:
- Att vi numera först och främst kollar om det finns något IBAN-nummer inlagt. Har du det i företagsinställningarna så är de det som skickas med i betalfilen till banken även för svenska betalningar. Saknas IBAN nummer så är det därefter bankgirot som används. Tidigare kollade vi först och främst på bankgirot.
- Samdebitering, vi skickar med den relevanta informationen i filen som behövs. Sedan är det banken som bestämmer vilka betalningar som går som samdebitering eller ej utifrån deras regler.
Har du andra önskemål på förbättringar i programmet rekommenderar jag att du går in på Förbättringsförslag på Startsidan och fyller i formuläret.
Ha det gott!
/Jenny
... Visa mer
2022-06-21
10:36
Hej @Fd medlem!
Det finns ingen inställning som gör att EU-kunder får en bock i rutan för One Stop Shop med automatik utan det görs på respektive kund i kundregistret. Det du kan göra är att använda kommandot Massuppdatera om du vill bocka i rutan för flera kunder samtidigt. En kund som är markerad som EU kund ska inte ha OSS då EU kund är företag och ska inte vara med i redovisningen för OSS.
Har du önskemål för hur vi kan göra funktionen ännu bättre är du mer än välkommen att dela dina tankar via knappen Förbättringsförslag som du hittar på Startsidan i programmet.
Ha det gott!
/Jenny
... Visa mer
2022-06-14
14:46
Hej!
Vi har nu släppt en ny version av Visma Administration, 2022.1 där vi nu hanterar återrapportering av kundinbetalningar i formatet camt.054.
Versionen hittar du på vår hemsida under Ladda ner och uppdatera och läs gärna mer om versionsnyheterna i vår skrivna hjälp.
Ha det gott!
/Jenny
... Visa mer
2022-06-14
14:46
Hej!
Vi har nu släppt en ny version av Visma Administration, 2022.1 där vi nu hanterar återrapportering av kundinbetalningar i formatet camt.054.
Versionen hittar du på vår hemsida under Ladda ner och uppdatera och läs gärna mer om versionsnyheterna i vår skrivna hjälp.
Ha det gott!
/Jenny
... Visa mer
2022-06-03
14:27
Hej @Fd medlem!
När du skickar e-fakturor från Visma Administration så används alltid en standardmall och har du gjort egna malländringar så kommer detta inte att skickas med utan det ser ut som att det är ett plusgironummer inlagt på fakturan.
Om jag förstod dig rätt så har kunden i fråga Nordea som bank för sina utbetalningar och då görs det först och främst en kontroll på om det finns ett plusgironummer att använda (i detta fall så blir det då swishnumret eftersom det varit inlagt i fältet för plusgiro). Finns inte det så kollas det efter ett bankgironummer. När det gäller de övriga bankerna är det tvärtom, då kollar vi först på bankgiro och sedan på plusgiro.
I det här fallet så rekommenderar jag att det inte fylls i någon information i fältet för plusgironummer i företagsinställningarna utan använder ett annat fält, t ex fax, www eller liknande för swishnumret eller lägger till en ny textruta i mallen. Jag får känslan av att du vet hur du gör malländringar men jag skickar ändå med ett hjälpavsnitt för hur du lägger till en ny textruta - Lägg in textrader på fakturan, malländring.
Ha det gott!
/Jenny
... Visa mer
2022-05-27
09:13
1Gilla
Hej!
Funktionen för kund och leverantörsfakturor i företagstermometern är byggd efter att gå på förfallodatum så att det går på förfallodatum istället för betaldatum är inte ett fel i programmet utan ett önskemål om en produktförändring. Precis som jag skrev i min tidigare kommentar så har jag tagit önskemålet vidare men i dagsläget är det inget vi kommer att förändra!
/Jenny
... Visa mer
2022-05-27
08:12
1Gilla
Hej @Fd medlem!
Vår förhoppning är att vi ska ha det på plats till nästa version av programmet och jag uppdaterar här i tråden när jag har mer information.
Ha det gott!
/Jenny
... Visa mer
2022-05-12
10:35
Ett problem som kan uppstå när du gör en prisinläsning är att alla artiklar inte läses in. Det du behöver kontrollera då är om det har smugit sig in otillåtna tecken som gör att prisinläsningen inte blir fullständig.
Det du behöver göra då är följande.
1. Öppna prisfilen i Anteckningar, det är enklast att använda txt-filen och göra justeringarna i den. Enklast att hitta det otillåtna tecknet är att titta på
nästa nummer som inte blivit inläst så ser du vilket tecken det handlar om. Du kan välja Redigera - och Sök om du vill söka efter artikelnumret .
2. Kopiera tecknet genom att markera tecknet och högerklicka och kopiera.
3. Välj Redigera - och Ersätt.
4. Högerklicka i fältet Sök efter och klistra in så du får in tecknet. I fältet Ersätt med ska det vara tomt.
5. Välj Ersätt alla så kommer alla otillåtna tecken att ersättas av ett blanksteg.
6. Välj Arkiv-Spara.
Nu kan du prova att läsa in filen på nytt i programmet.
... Visa mer
Etiketter:
2022-05-12
07:59
Hej @Balticpeter!
Som planeringen ser ut just nu för Administration är det inte något som kommer att förändras gällande företagstermometern. Jag lyfter det vidare men du får också gärna lägga det som ett önskemål via startsidan i programmet och under knappen Förbättringsförslag. Det är därigenom som vi numera hanterar önskemål från dig som användare 🙂.
Ha det gott!
/Jenny
... Visa mer
2022-05-05
08:24
Hej @Fd medlem!
Jag tar med mig detta vidare och du får gärna även lägga in det som en produktförbättring under knappen Förbättringsförslag som du hittar på startsidan i Visma Administration.
Ha det gott!
/Jenny
... Visa mer
2022-04-29
11:36
Behöver jag lagra all information och hur ska den lagras i så fall? Är det jag som är ansvarig för att lagringen sker på ett korrekt sätt? Hur länge behöver jag spara det där kvittot?
De nordiska länderna har via Nordic Smart Government gått ihop för att bli så digitala som möjligt. Genom de här tipsen hoppas jag att du får insikt i vad du kan göra gällande lagring av information i ditt företag och påbörjar resan för att arbeta på det smartaste sättet i ditt program.
Vad behöver du lagra och hur ska informationen lagras?
Räkenskapsinformation som t ex verifikationer, kvitton och fakturor ska lagras i 7 år efter att räkenskapsåret avslutats. Om du byter form på underlaget så ska originalet sparas i 3 år medan kopian ska sparas i 7 år.
Läs mer i hjälpavsnittet Räkenskapsinformation - vad behöver du lagra och hur?
Hur fungerar lagringen av information i mitt program?
Den räkenskapsinformation som du ska spara behöver inte vara i pappersformat utan går bra även i digital form.
Läs mer i hjälpavsnittet om hur du på det smartaste och mest digitala sättet lagrar informationen du behöver - Lagring av information i Visma Administration 2000
... Visa mer
Etiketter:
2022-04-27
14:20
Hej!
Vi arbetar på det just nu och vår förhoppning är att ha det på plats i nästa version men när den är på plats vågar jag inte svara på!
Ha en fortsatt fin dag!
/Jenny
... Visa mer
2022-04-07
13:51
Hej!
Det här är ett fel som vi är medvetna om och jag förstår att det ser tokigt ut men i dagsläget är det inte något som vi kommer att prioritera att ändra i programmet.
Ha det gott!
/Jenny
... Visa mer
2022-04-01
09:56
Hej @Lena E Beab!
För att få ut listan med sorteringen över kunder med största omsättningen till den minsta är det så här du behöver göra. De finns såklart andra urval du kan göra i programmet för vilken ordning du vill ha och de kan du se på bilden nedan:
Det finns ett användartips även för hur du får fram det för de största leverantörerna - Skriva ut statistik som visar de största leverantörerna.
/Jenny
... Visa mer
2022-03-30
12:00
@Lena Ekonomi och @A-HD__
Om ni inte redan sett det skulle jag skulle rekommendera att ni kollar på vår sida Nya bankfilsformat där vi har samlat så mycket information som vi kan. Där finns också en vanlig fråga om vilka datum som du som kund behöver hålla koll på. I skrivande stund har vi inget datum från SEB när de går över helt till XML-filsformatet men du ska kunna använda det redan nu från Administrations håll.
I Visma Administration är det egentligen enbart en inställning du behöver göra och det är under Arkiv - Inställningar - Företagsinställningar - Betalningar - Utbetalningar. Ändra inställningarna till XML/ISO20022 (pain.001.001.03) och fyll i eventuella uppgifter som behövs. Men innan du skickar första betalfilen behöver du ta kontakt med SEB precis som det står här ovanför i användartipset.
Har ni mer specifika frågor om det är något problem ni upplever från administrations håll är det nog enklare att felsöka mer via supporten!
Ha det gott!
/Jenny
... Visa mer
2022-03-29
08:34
Försäljning av elektroniska tjänster till icke beskattningsbara konsumenter i andra EU-länder deklarerades tidigare via Skatteverkets e-tjänst MOSS (Mini One Stop Shop). Från 1 juli 2021 utökades detta för att även kunna registrera distansförsäljning till andra EU-länder när det gäller andra varor och tjänster. I samband med detta blev MOSS därmed OSS (One Stop Shop).
Denna typ av varor och tjänster ska beskattas i det land där köparen finns och det är du som säljare som ansvarar för att betala in momsen. För att underlätta redovisningen av moms har Skatteverket infört en till e-tjänst, One Stop Shop (OSS). Läs mer på Skatteverket.
Du som är registrerad för OSS, samt använder faktureringsmetoden, lämnar din deklaration och betalar OSS-relaterad moms till Skatteverket. Skatteverket ser till att momsen kommer till respektive land. Den särskilda deklarationen för OSS är en helt egen deklaration och
den ingår inte i momsredovisningen.
Nedan hittar du information om hur du arbetar med OSS i Visma Administration.
Läs mer om hur du hanterar utländsk moms i ditt program. Här får du mer information om vad OSS innebär och vad du behöver tänka på om du ska redovisa moms enlig OSS.
Bokföring - Momskontroll - One Stop Shop: I Administration har vi lagt till One Stop Shop under Bokföring - Momskontroll - One Stop Shop. Där hittar du de uppgifter som ligger till grund för den rapport och fil du kan skapa för att redovisa till Skatteverket. Läs mer hjälpavsnittet One Stop Shop.
Skapa OSS-rapport samt fil för rapportering till Skatteverket: Du kan skapa en rapport som du kan använda som underlag för rapporteringen till Skatteverket. Läs mer hjälpavsnittet One Stop Shop, rapport. Vill du skapa en fil för rapporteringen till Skatteverket går det också bra. Läs mer i hjälpavsnittet Skapa fil till Skatteverket, kommando.
Det här tipsets innehåll har verifierats och uppdaterats av Visma Spcs 22-05-31
... Visa mer
Etiketter:
2022-03-25
14:13
@Harry_ - Kontakta gärna mina kollegor på supporten igen så att vi kan undersöka den saken vidare för det här är inte något som jag känner igen!
@Lena Ekonomi - När det gäller återrapportering av leverantörsbetalningar så har vi stöd för det och det är något som ska fungera från SEB:s sida också. Däremot finns det inte någon hantering kring återrapportering av kundinbetalningar via filformat Camt.054, kan det vara det du menar?
/Jenny
... Visa mer
2022-03-23
11:29
Hej @Annika36!
Programmet är uppbyggt så att du ska ha en rad per leverantör inne på fliken 3. Inköp på dina artiklar. Har du flera olika artikelnummer från leverantören behöver du lägga in det på olika artiklar i administration. Detta för att du ska kunna få förslag på t ex matchningar av artiklar vid inläsning av e-fakturor. Vi har tidigare haft ett problem med detta som gjorde att det fungerade men det här är anledningen till varför det inte fungerar i dagsläget.
För att du ska få en korrekt hantering av ditt lager är vår rekommendation att du har en artikel upplagt per förpackning som du köper in. Om du inte säljer i förpackningar behöver du justera antal i lager med manuella utleveranser på den inköpta artikeln och göra manuella inleveranser på rätt antal på artikeln som ingår i paketet och som du säljer till kund.
Jag förstår att det hade underlättat med en annan hantering och du får gärna lägga in önskemål om det antingen här i forumet via idéfliken eller via Förbättringsförslag som du kan hitta på Startsidan i ditt administrationsprogram.
Ha det gott!
/Jenny
... Visa mer
2022-03-21
15:51
När det gäller återrapportering av utbetalningar så är det camt.054 som gäller om du byter till filformatet XML/ISO20022.
... Visa mer
2022-03-21
15:33
@A-HD__ - Jag tror att det har skett ett missförstånd igen mellan dig och banken här 🙂 När det gäller Visma Administration och formatet XML/ISO20022 så går det att skicka betalfil så länge du markerar det valet i företagsinställningar i programmet samt har kontrollerat med banken om ditt avtal behövs skrivas om. Det har vi haft stöd för sedan version 2021.1. Ta gärna kontakt med mina kollegor på supporten om du har fler frågor!
@Fd medlem - Vi har inte stöd för samdebitering så det finns ingen inställning du kan göra i programmet för att det ska skapas en transaktion som du önskar. Vi vet om att det är efterfrågat men har i dagsläget ingen mer information om det är något vi planerar att införa.
/Jenny
... Visa mer
2022-03-15
11:59
Hej!
@A-HD__ - Det painformatet som vi stödjer är pain.001.001.03 och det är den informationen vi har fått att det ska vara 🙂 Dubbelkolla gärna med SEB igen så att det inte har uppstått något missförstånd!
@LottaUppsala - Jag rekommenderar att du tar kontakt med kollegorna på supporten så hjälper de dig att kolla vad som kan vara tokigt!
Ha det gott!
/Jenny
... Visa mer
2022-03-15
11:41
Hej!
Vi inte stöd för återrapportering av kundinbetalningar via Camt.054 men det är självklart något vi ska jobba för men i dagsläget har jag inte någon information om när det kommer finnas på plats. De formaten vi stödjer idag för återrapporteringen är BG Max eller Total In och det kan du läsa mer om i hjälpavsnittet Återrapportering kundinbetalningar.
/Jenny
... Visa mer
2022-03-09
11:52
Hej @miaekman,
Jag förstår att det känns krångligt när du har kunnat hantera kreditfakturor på ett annat sätt tidigare. Precis som du skriver behöver det finnas minst 1 debetfaktura som är på ett högre belopp än vad kreditfakturan är på men det går också om du har flera debetfakturor. Läs mer om hur du hanterar kreditfakturor i vår vanliga fråga Hur hanterar jag kreditfakturor i formatet XML/ISO20022?
Jag skulle rekommendera att du vänder dig till Handelsbanken i ditt fall då vi från Visma Spcs inte har någon möjlighet att påverka hur betalfilerna ska se ut.
Ha det gott!
/Jenny
... Visa mer
2022-03-08
14:18
Hej! Jag rekommenderar att du kollar in vår hemsida för Integrationslösningar där du kan se vilka partners vi har som erbjuder en integration för Autogiro. /Jenny
... Visa mer
2022-03-07
10:52
Hej @Johan_95,
Det finns inte några planer i dagsläget för Autogiro och e-faktura till internetbank men vi jobbar på en lösning när det gäller att skicka fakturor till Kivra för privatpersoner. Du får gärna kika på användartipset - Vad händer när jag fakturerar med Kivra där vi kommer återkoppla när vi har en lösning på plats.
Ha det gott!
/Jenny
... Visa mer
2022-03-07
10:18
Hej!
Detta är ett fel som har hängt med oss ett tag men eftersom man kan kringgå detta, genom att antingen klicka på kr eller använda mellanslag för att ändra tillbaka till %, så har en korrigering av felet blivit bortprioriterat till förmån för andra programförbättringar. Är det totalen på artikelraden du vill se så kan du också plocka upp artikeln på en ny rad för att sedan radera istället för att nolla ut rabatten.
Jag har lyft det med de som har hand om utvecklingen av programmet men som det är nu är det inte något som kommer att korrigeras framåt.
Ha det gott!
/Jenny
... Visa mer
2022-03-01
11:09
3 Gillar
Hej @Fd medlem,
Anledningen till att det ser ut som löst är för att en annan användare har klickat på Godkänn svar på min tidigare kommentar. Jag har justerat det nu och när vi har en lösning på plats återkopplar jag här i tråden!
Ha det fint!
/Jenny
... Visa mer
2022-02-22
13:26
2 Gillar
Hej @Fd medlem och @EmmaS_!
Jag antar att det är felmeddelande Betalningar kunde inte uppdateras, försök läsa in filen på nytt som ni får när återrapporteringsfilen läses in.
Vi har ett problem just nu att du får ett stopp i programmet om det finns betalningar i återrapporteringsfilen som inte har skickats till banken i XML-formatet utan i LB-formatet eller manuella betalningar. Det kommer att ske en åtgärd för detta stopp i kommande versioner och då återkopplar jag här i tråden.
Det kan hända att även de kommande återrapporteringsfilerna du får från banken är uppställda på det här viset då banken tar med alla betalningarna som har betalts sen sista återrapporteringsfilen skapades, oavsett filformat. Så när det enbart finns betalningsuppdrag som är skickade som XML (pain) kommer det inte bli några problem.
Så tills versionen är på plats eller tills när du enbart har XML-betalningar att återrapportera behöver du hantera de här betalningarna manuellt i programmet.
Ha en fin dag!
... Visa mer
2022-02-14
15:36
Hej @Malin P,
När det gäller ditt problem med att ditt e-postprogram lägger in information innan e-postadressen är ingen inställning som du kan göra i Visma Förening utan det behöver du kika över i ditt e-postprogram.
Jag rekommenderar även att du uppdaterar till den senaste versionen av programmet då du sitter i en som har några år på nacken. Behöver du fortsatt hjälp är det nog enklast att du tar kontakt med oss på supporten, du hittar våra kontaktuppgifter här.
Ha det gott!
/Jenny
... Visa mer
2022-02-10
14:25
Hej @weconnectnordic!
Som det ser ut just nu är det inte planerat att införa så att man kan lägga till en egen smtpserver. Däremot finns det fler e-postprogram än Outlook som är mapikompatibla, t ex Thunderbird du kan använda dig av för att skicka fakturor via e-post i programmet.
Är det något som ändras framåt uppdaterar vi i tråden.
Ha det fint!
/Jenny
... Visa mer
2022-02-01
13:14
Hej @Fd medlem!
Det här ska vi kunna lösa och det är snarlikt som min kollega Tinna skrivit innan.
Gör följande:
Gå in under Försäljning - Fakturahantering
Markera de fakturor du vill spara som en gemensam pdf, eller välj Markera alla om du vill skapa en pdf för alla fakturor som ännu inte är utskrivna.
Välj Skicka fakturor uppe under Kommando.
Klicka på Skrivarinställningar som du hittar genom pilen som pekar nedåt längst upp i dialogrutan. Se även bilden nedan.
Markera rutan Dokument med utskriftsval Pdf sparas i samma pdf-fil.
När du väljer Skicka får du välja vart filen ska sparas och den innehåller samtliga fakturor samt att fakturorna blir markerade som utskrivna och försvinner från listan i fakturahanteringen.
Ha det gott!
/Jenny
... Visa mer
2022-01-26
10:38
Hej @Agronom Andersson!
Just nu upplever vi ett problem med skriptmeddelande i programmet. Gå gärna in och följ forumtråden Ett fel har uppstått i skriptet på den här sidan som vi kommer uppdatera med mer information.
Det går bra att stänga ner meddelandet och fortsätta att arbeta i programmet.
Ha det fint!
/Jenny
... Visa mer
2022-01-19
09:27
Hej @Fd medlem,
Vår tanke i programmet är att du som kund ska ha möjlighet att arbeta på det effektivaste och smartaste sättet och när det gäller faktureringen skicka dina fakturor digitalt istället för att skriva ut dom på skrivare. Det är en anledning till att valet föll på att knappen numera heter Skicka.
Vi har tagit del av era synpunkter för både uppdelningen och namnvalet av knapparna men i dagsläget kan jag inte säga om det är något som kommer förändras eller ej.
Ha det fint!
/Jenny
... Visa mer
2021-12-30
09:33
1Gilla
Hej @Annika36!
Ja precis, för att kunna läsa in en återrapporteringsfil i format Camt.054 behöver själva betalfilen du har skickat till banken vara i XML-formatet. Det går inte blanda betalfiler och återrapportering mellan de olika formaten 🙂
/Jenny
... Visa mer
2021-12-21
07:59
1Gilla
Hej!
I version 2021.3 som vi släppte under föregående vecka har vi gjort förbättringar när det gäller att mejla från Microsoft Outlook, vi stödjer också click-to-run versioner. Läs gärna om våra övriga nyheter i versionsnyheterna.
Ha det fint!
/Jenny
... Visa mer
2021-12-20
14:37
1Gilla
Hej!
I version 2021.3 som finns tillgänglig av Visma Administration kan du numera förhandsgranska en faktura och spara den som pdf utan att den markeras som skickad. Du når det antingen via Skicka - Aktuell faktura - Förhandsgranska - Förhandsgranska till pdf eller via Fakturahanteringen och kommandot Förhandsgranska - Förhandsgranska till pdf.
Vi har också släppt förbättringar när det gäller att mejla fakturor om du använder Microsoft Outlook och deras click-to-run versioner.
Läs mer gärna mer i versionsnyheterna för att ta del av vad 2021.3 innehåller.
/Jenny
... Visa mer
2021-12-17
10:34
Hej!
Om du skickar flera fakturor och gör det via programdelen Fakturahantering kan du göra en inställning för om du vill öppna mejlen för redigering eller inte. När du markerar flera fakturor och väljer Skicka kan du välja Skrivarinställningar:
Därefter markerar du rutan Skicka e-post utan att öppna för redigering. När du har gjort det ska fakturorna kunna gå iväg samtidigt.
Den här inställningen är inte ny för version 2021.3 utan har funnits tidigare också.
/Jenny
... Visa mer
2021-12-14
16:47
Hej!
Vi har idag släppt version 2021.3 av Visma Administration och rättat det här felet.
Ha det fint!
/Jenny
... Visa mer
2021-12-14
16:27
Hej @Sjölander!
Nu har vi stöd för återrapporteringsfil i format CAMT.054 om du använder Nordeas filbetalningstjänst Corporate Access. Du hittar version 2021.3 på vår hemsida under Ladda ner/uppdatera. Läs gärna versionsnyheterna för att ta del av allt annat som kommit i versionen.
Ha det fint!
/Jenny
... Visa mer
2021-12-14
15:09
1Gilla
Hej @Ulf Jonsson & @Sjostrom!
Vi har nu släppt en ny version, 2021.3 där du har möjlighet igen att mejla en faktura utan att kunden finns i ditt kundregister eller att kunden saknar mejladress.
Läs gärna mer om våra övriga nyheter i versionsnyheterna och den nya versionen finns som vanligt under Ladda ner/uppdatera.
... Visa mer
2021-12-13
09:23
Hej @Sjostrom!
I nästa version som kommer av programmet är det planerat att lösa så att du kan skicka fakturan via e-post även om kunden inte finns i kundregistret igen.
Det kommer även komma en lösning på att kunna att skriva ut/spara fakturan innan man skickar den till kund utan att markeringen för Skickad påverkas.
Ha det fint!
/Jenny
... Visa mer
2021-12-07
10:36
Hej,
Ja precis, från vår sida tillhandahåller vi inte äldre versioner längre utan det är den senaste versionen vi har tillgång till. När det gäller provutskrift så är vårt mål att ha en alternativ lösning för detta i nästa version av programmet.
Ha det fint!
/Jenny
... Visa mer
2021-12-03
14:20
Vill du kunna använda de urval som du har gjort hittills och vill komma vidare när du har gjort en förändring på fakturan är att använda dig av pilen bakåt istället för framåt. När du har klickat på pilen bakåt kommer du att hamna längst ned i listan och kan fortsätta att stega bakåt. Jag är medveten om att det inte hjälper dig hela vägen fram men jag hoppas att det kan hjälpa dig en bit på vägen i alla fall.
/Jenny
... Visa mer