Jag sitter som kassör i en ideell förening och VISMA har använts av tidigare kassörer från år 2016-2019. Kassören som tog vid år 2020 drabbades tyvärr av en sjukdom och var enbart kassör i ett år och då blev det enbart en manuell bokföring i Excel. Jag tog vid som kassör år 2021 och fortsatte det året med en manuell bokföring i Excel. Dessutom såg jag till att byta bank vilket gjorde att vi även ersatte ett plusgiro med ett bankgiro. Nu har jag efter många om och men fixat så att jag fått tillgång till VISMA igen, men då är frågan hur man bäst gör för att fortsätta en redovisning i VISMA? 1/ Ska jag försöka lägga in både år 2020 och år 2021 i VISMA och på något sätt ordna med att byta bank. 2/ Eller kan man bara starta på nytt från 1 januari 2022? Det sista känns på något sätt smidigare, men är det möjligt? Är det detta om är att "Omstarta företag"? OBS! Det rör sig enbart om ca 60 verifikationer, för att ge en inblick i storleken på föreningen.
... Visa mer