När jag fakturerar i Visma adm 500 kommer utskriftsvalet brev upp som default värde på de 73 medlemsfakturor jag skapat. Går jag vidare och klickar på skicka fakturor. Får jag upp ett meddelande att varje faktura kostar 15 kr att skicka. Jag vill inte skicka fakturorna utan bara spara dem som pdf. Så jag ändrade utskriftsvalet på en faktura i taget till pdf. Men när jag klickade på skicka faktura så sparas en faktura i taget som pdf. Det tar lite tid att spara spara sig igenom 73 fakturor, så jag avbröt skicka fakturor. Jag ändrade utskriftsvalet till skrivare i stället på alla fakturor, en i taget. Hittade ingenstans att man kunde ändra alla fakturor på en gång. När jag ändrade alla fakturorna till skrivare så skickade jag fakturorna och sparade de, 72 st, i en pdf-fil. Några frågor; hade jag fått betala 15 kr per faktura om jag låtit utskriftsvalet brev varit kvar? om jag vill ändra utskriftsval på alla min kunder till skrivare måste jag göra det på en kund i taget, eller kan jag göra det på samtliga på en gång.? Under företagsinställningar, försäljning, 2 normalvärden har jag inställt dokumenttyp Faktura. Vad innebär det? Det värdet verkar ju inte gälla eftersom det i fakturahanteringen kom upp utskriftsvalet Brev.
... Visa mer