Hej. Snart dags att börja skicka ut "faktura" för medlemsavgift 2025. Tänkte då börja använda Kivra. 1. Vi har idag medlemsavgift / kalenderår men funderar på att gå över till rullande 12 månader. Finns det någon bra rutin för hur man hanterar det? Eller behöver man varje månad själv kontrollera vilka som inte betalat och ska strykas som medlemmar. 2. När får vi betalt från medlemmen, när kommer pengarna till banken? Är det datumet när medlem betalar i Kivra? Eller när de tar emot fakturan och godkänner den i Kivra? 3. Om medlemmen inte vill betala för nästa år, hur gör de då? Om jag måste skicka en kreditfaktura på medlemsavgiften blir det väl ytterligare en avgift till Kivra. 4. Hur gör medlemmen om de inte vill betala för alla som vi fakturerat för, tex familjemedlemmar? Går det att delbetala på Kivra? Vad händer med restbeloppet? 5. När ska vi betala avgiften till Visma för skickad faktura via Kivra? Får vi faktura eller dras det av från summan när vi får betalt? // Malin 0 Gillar
... Visa mer