Hej, Jag är helt grön i Wisma och får inte riktigt rätt med matchningen mellan Zettle och mitt företagskonto. Det är även så att tidigare månader har SIE-filer laddats in som inte riktigt gör mig särskilt mycket klokare. Nu är det min första månad att själv göra bokföringen och matcha alla transaktioner. Enligt mitt första exempel. På företagskontot står det: * Paypal 1595,70 kr Från Zettle är följande tre transaktioner, varav två är samma sålda tjänst, registrerade på samma dag: * Betalning; Moms 360 kr, Totalt 1800 kr, Avgift 27 kr, Netto 1773 kr * Betalning; Moms 360 kr, Totalt 1800 kr, Avgift 27 kr, Netto 1773 kr * Betalning; Moms 120 kr, Totalt 600 kr, Avgift 9 kr, Netto 591 kr På företagskontot har jag fått in 1595 kr som då är en konsolidering av ovan tre inbetalningar via Zettle. Hur bokför jag detta? Det andra exemplet är från SIE-filen som laddades upp månaden innan. Där står kort och gott: Beskrivning - Zettle insättning 1930 - Företagskonto Debet 2038,95 1931 - Zettle Kredit 2038,95 Det är liknande tjänster som i första exempelet, men är det OK att bokföringen ser ut så här? Det har alltså skett via en uppladdad fil och jag kan inte så någon bakomliggande data eller transaktionshistorik. Tack på förhand! Mvh Martin
... Visa mer