2023-07-13
12:42
Hej igen @BetongPehr
Om artikeln inte är en lagervara så ska beställt antal automatiskt bli samma i kolumnen levererat antal och det är inget du kan påverka genom att göra en inställning.
Hoppas det var svaret på din fråga och annars ser vi gärna att du ringer supporten så undviker vi missförstånd.
Ha en fin dag och välkommen tillbaka till forumet framöver.
//Tinna
... Visa mer
2023-03-02
10:17
@nodanolo
Hörde att du fått hjälp av mina kollegor och jag lägger in lösningen här i tråden så kanske vi kan hjälpa någon annan i samma situation framöver. Självklart hjälper supporten till att lösa dessa ärenden men för den som kan och vill prova själv så finns förslag till lösning nedan 🙂
Kontrollera ifall det finns en SQL med Visma instans installerad på klientdatorn.
Visma Administration 2022.33 kräver minst SQL 2017.
Uppdatera SQL:n om man har andra Visma program som använder SQL eller avinstallera Visma instansen via kontrollpanelen - Microsoft SQL Server 2014 (64-bit).
//Tinna
... Visa mer
2022-03-10
16:58
Hej @nodanolo !
Tack för att du skriver in. Det här ska vi självklart hjälpa dig att få rätsida på!
Vi vill börja med att rekommendera att din leverantör i fortsättningen bara lägger in en rad per artikel på följesedeln och inte flera rader som innehåller samma artikel. Genom att göra detta kommer ni att slippa det här problemet på kommande beställningar 🙂
Men nu till problemet du upplever för tillfället. För att korrigera den här beställningen behöver du läsa in fakturan utan att koppla följesedeln. Därefter kommer du behöva ändra i antalet artiklar i följesedeln så att det blir 0 på alla rader utom en. Raden som är kvar med en artikel på i följesedeln kopplar du därefter mot artikelraden på fakturan. Då borde din följesedel stämma överens med fakturan.
Jag hoppas detta hjälpte dig i din fråga. Har du några följdfrågor eller skulle jag ha missförstått är du varmt välkommen att återkomma.
Ha en fin kväll.
/Agnes
... Visa mer
2021-01-27
10:27
Hej Daniel,
Om du kontaktar supporten så har vi i den kanalen möjlighet att i våra loggar se varför din kund inte har fått sin faktura och varför den i så fall blivit stoppad.
Välkommen att höra av dig!
/Tinna
... Visa mer
2019-08-14
08:34
Hej Daniel, Håller med dig om att det ser konstigt ut. Vår rekommendation är att du gör en Registervård. Det är bra att göra med jämna mellanrum. Du hittar funktionen under Arkiv - Registervård/Rensning - Registervård - bocka i båda rutorna och följ guiden - låt programmet korrigera ev fel som hittas. Skulle felet ändå kvarstå så kontaktar du oss på supporten så vi kan kika vidare på det. Ha en fin dag! /Annelie
... Visa mer
2018-09-13
13:11
Hej nodanolo, Vad bra att det löste sig för dig. Ha en bra dag! /Annelie
... Visa mer
2015-02-14
09:25
Hej! OK. Då vet vi. Att gå via faktura är inget alternativ då det är en specifik artikel vi vill åt. Men tack hör hjälpen. /Daniel
... Visa mer
2015-02-05
12:55
Hej! Visst var det så. Nu funkar det utmärkt. Tackar. /Daniel Olofsson
... Visa mer