Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

JonnaB
MEDLEM

Planera tid i projekt Resursplanering Visma Tid Pro

Verkar som att enbart den som är projektledare kan planera in tid för medarbetare i sitt projekt i resursplaneringen. Vi skulle vilja att samtliga som har en Total-licens kan lägga in tid i allas projekt oavsett vem som är projektledare. Går det?

 

Den här frågans innehåll har verifierats och uppdaterats av Visma Spcs 22-06-22

3 SVAR 3
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej Jonna!
Det kan du lösa genom att skapa en ny vy där du och dina kollegor med totallicens ser samtliga projekt. För att skapa en ny vy klickar du på Vald vy uppe till vänster när du är inne i resursplaneringen, därefter Skapa ny vy. Här klickar du på fliken Projekt/Affärsmöjligheter och döper vyn till något lämpligt. Längre ner i rutan kan du ange att vyn ska vara gemensam, då kommer alla som är totalanvändare kunna se vyn du skapar. Klicka sedan på Spara och visa planering för att skapa vyn.  

 

Lycka till och välkommen tillbaka till forumet

/Tinna

 

Vi testade detta och alla med totallicensen kan se projekten men vi vill att alla med totallicens även ska kunna planera in tid i resursplaneringen. Nu verkar det bara vara den som är projektledare som kan planera in tid. Vi vill att oavsett om man är projektledare eller inte, ska kunna lägga in och planera tid i projekt när man har totallicensen. Är det möjligt?

Hej Jonna!

Alla med totallicens bör kunna planera in tid i Resursplaneringen och därför vill jag be dig att ta kontakt med mina kunniga kollegor på supporten så vi får kika på hur det ser ut hos dig och så jag inte missar något. Hänvisa gärna till forumtråden.

 

Välkommen att höra av dig

//Tinna